Renfe posarà busos cada 30 minuts en hora punta els dies feiners per reforçar el servei afectat per l'avaria a l'R2 Sud, que pot afectar la línia gairebé un mes. A partir d'aquest dijous, la companyia ferroviària oferirà un servei alternatiu per carretera als matins, entre les 6.30 i les 8.00 hores, per connectar Castelldefels i Barcelona, mentre que en sentit contrari circularan autobusos entre les 17.00 i les 19.00 hores, que enllaçaran la capital catalana amb Gavà i Castelldefels. De moment, Renfe no inclourà connexió des de Gavà al matí, encara que ha informat que treballarà per habilitar-la "en els pròxims dies".

Aquest servei alternatiu per carretera de Renfe se suma així als autobusos que ha facilitat el Govern davant l'avaria. El Departament de Territori ja ha reforçat aquest dimecres el servei de busos entre Vilanova i la Geltrú i Barcelona, una mesura que, segons van anunciar, es mantindrà fins que se solucioni el problema a la línia R2 de Rodalies

Pel que fa als trens de l'R2 Sud entre Sant Vicenç de Calders i l'Estació de França via Vilanova, funcionen amb dos serveis per sentit i hora, amb parades en totes les estacions. La majoria de serveis regionals —R13, R14, R15, R16 i R17— tenen un tren per hora i sentit amb parada a totes les estacions entre Sant Vicenç de Calders i Barcelona, mentre que altres trens regionals, com l'R11 entre Portbou, Girona i Barcelona, ofereixen el servei habitual, però amb tots els trens fent parada entre Granollers Centre i Barcelona. D'altra banda, Renfe ha explicat que manté 3 serveis Intercity per sentit entre Catalunya i València que podran patir "retards puntuals perquè circulen en el tram afectat". 

Les explicacions de Renfe sobre l'avaria

Un incendi en un quadre de senyals a Gavà ha alterat la circulació de la línia de Rodalies, una incidència que s'allargarà entre unes tres o quatre setmanes, segons va pronosticar el secretari general d'Infraestructures del Ministeri de Transports, Xavier Flores. La inicial hipòtesi d'Adif, gestor d'infraestructures, i el Ministeri de Transports sobre la causa d'aquesta avaria era que un llamp havia caigut sobre aquest quadre de senyals, però el mapa del Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) del passat dilluns desmunta aquesta teoria, ja que no va registrar cap pertorbació propera a la zona. 

A falta d'una explicació, el Govern ha obert un expedient informatiu a Renfe per conèixer com gestionarà mantenir un servei alternatiu per a tots els usuaris de tren i ha sol·licitat a Adif tota la informació i previsió de resolució d'aquest incident.