Antonio Carmona ha deixat de ser el responsable de relacions institucionals i portaveu de Renfe a Catalunya. L’històric representant de la companyia, que durant anys ha estat la seva cara visible davant els mitjans de comunicació i les administracions, assumirà noves funcions dins de l’àrea de serveis comercials. La companyia el vincula a l’arribada d’Òscar Playà al capdavant de Rodalies de Catalunya, la nova empresa mixta creada per gestionar el servei en el marc del traspàs.
Carmona hauria estat destituït fa unes setmanes del càrrec de director de relacions institucionals, des del qual exercia d’interlocutor amb la Generalitat, els ajuntaments, el Ministeri de Transports i els mitjans de comunicació. Ara passa a l’àrea encarregada dels serveis comercials de Renfe, que inclou trens com l’AVE, l’Alvia i l’Avlo. El canvi representa un nou moviment en la trajectòria recent de Carmona. Després de dues dècades dedicat a les relacions amb la premsa, el 2024 va ser nomenat director de Renfe a Catalunya. Un any més tard, el president de la companyia, Álvaro Fernández Heredia, va situar Josep Enric García Alemany al capdavant de la gestió operativa de Rodalies.
Òscar Playà assumeix la gestió de Renfe a Catalunya
Carmona va quedar aleshores com a responsable de les relacions institucionals i portaveu a Catalunya. García Alemany, però, també va ser destituït mesos després arran de la crisi del servei de Rodalies, i la gestió de Renfe a Catalunya va passar a mans d’Òscar Playà. Playà, antic director general de la xarxa de metro de Transports Metropolitans de Barcelona, és conseller delegat de Rodalies de Catalunya i director de Renfe a Catalunya. Segons fonts de la companyia citades pels diferents mitjans, ha estat ell qui ha decidit prescindir de Carmona en la nova estructura, d’acord amb la presidència de Renfe.
Els usuaris reivindiquen la tasca informativa de Carmona
La plataforma d’usuaris Dignitat a les Vies ha lamentat la decisió i ha destacat la tasca informativa de Carmona durant les incidències ferroviàries: “Ens informava fins i tot quan donar explicacions no era fàcil. Li agraïm que sempre entengués que, fos bona o dolenta, la informació era essencial perquè les usuàries poguéssim activar un pla B”. Carmona va començar a treballar a Renfe fa 23 anys com a ajudant ferroviari i ha dedicat bona part de la seva trajectòria professional a les relacions institucionals i amb els mitjans de comunicació.