Fa uns dies que els conductors que entren a la ciutat de Barcelona per la carretera B-23 quan passen per Molins de Rei i Sant Joan Despí han detectat que ja no hi ha els radars que controlen la velocitat a la qual s’ha de conduir, a 80 km/h. Què ha passat? ElNacional.cat ha confirmat que dos d’aquests radars no hi són i que no són els primers que desapareixeran. Però, alerta, mala notícia per als fitipaldis i els amants de no respectar les normes de velocitat: tornaran. 

El Servei Català de Trànsit ha confirmat que els dos radars que hi ha just davant de la seu de la Televisió de Catalunya (TV3), en el pas de la B-23 per Sant Joan Despí, i el que hi ha situat al punt quilomètric 11,6, al terme municipal de Molins de Rei, també en aquesta carretera B-23 —l'antiga AP-2— no estan actius i s’han retirat. Els d’entrada i sortida de Barcelona, en els dos sentits. Però, on són els radars? 

S’està executant un contracte de substitució d’una desena de cinemòmetres (radars) fixos que té actualment el SCT actius a la xarxa viària catalana. Durant les setmanes vinents, l’empresa que s’encarrega d’aquests canvis anirà retirant els radars i canviant-los per uns de nous. Durant el temps que dura la instal·lació, que es pot allargar una setmana, els radars no estan disponibles. El Servei Català de Trànsit no ha aclarit quins són la desena de radars que es canviaran —en queden vuit per descobrir.

Mentre durin aquests canvis, entrar a la ciutat de Barcelona per aquest tram de la B-23 es farà sense el control per radar i aquells conductors que no saben frenar quan toca no seran sancionats. Per la seguretat de tots, aquest temps d’impunitat durarà poc. Els nous radars seran similars als actuals, però més moderns, i des del Servei Català de Trànsit ho emmarquen en un relleu d'aparells ordinari.

transit retencions carretera - Twitter@Transit
Imatge d'una de les entrades a la ciutat de Barcelona / Trànsit

Més de 200 radars fixos a Catalunya

Els radars que seran recanviats per uns de nous són una desena dels més de 200 fixos que té en marxa el Servei Català de Trànsit per totes les carreteres de la xarxa viària catalana. A més dels fixos de punt, també n’hi ha gairebé una trentena que són de tram i també uns 130 llocs on habitualment es posen agents amb vehicles de paisà i radars “fantasma” o invisibles que ja tenen actius els Mossos d'Esquadra per Catalunya.

Ada Colau recula amb els seus radars

Parlant de radars, la setmana passada es va saber que Ada Colau ha hagut de recular i l’Ajuntament de Barcelona estudia la possibilitat d'eliminar la limitació de velocitat de 30 km/h en entorns escolars quan les escoles no estiguin obertes i apujar la velocitat límit als 50 km/h. Des del 16 de gener que els radars que estan en zones escolars multen i ho fan als 30 km/h, una velocitat adequada quan hi ha trànsit i en una zona de protecció, però molt baixa fora d’aquest horari, la nit i el cap de setmana. Els nous radars d’Ada Colau més actius són els del carrer Muntaner, entre Rosselló i Còrsega, on hi ha l'escola Sant Miquel.