La vaga de Renfe convocada pel sindicat de CCOO, que s'ha iniciat la mitjanit d'aquest dilluns dia 15 i que durarà fins les 11 de la nit, ha obligat a l'operadora ferroviària a suspendre la circulació de 320 trens de passatgers, dels 990 previstos. La convocatòria exigeix més ofertes de feina, menys jornada laboral i una consolidació salarial. 

Però que passa si s'ha cancel·lat el tren amb el que viatjaves? Des de Facua recorden que els usuaris que pateixin una cancel·lació del seu tren i per això han de viatjar abans i pagar una nit d'hotel, per exemple, per no perdre el seu vol de vacances, tenen dret a rebre una indemnització per aquests perjudicis. De la mateixa manera, si els usuaris es veuen obligats a arribar més tard al seu destí i perden per aquest motiu estades ja pagades o fins i tot el vol també poden reclamar a l'empresa ferroviària. 

Així, Facua adverteix que Renfe ha d'indemnitzar els usuaris afectats per la pèrdua de vols de connexió i de nits d'hotel, els desplaçaments des de i fins a les diferents destinacions o si tenen llogat un cotxe al lloc de vacances, així com qualsevol altre perjudici que tinguin els passatgers derivat de l'incompliment del contracte de transport. 

Facua considera injust que hagin de ser els consumidors els que suportin les conseqüències finals de la vaga, i que carreguin amb els perjudicis econòmics que els suposin els retards i, en el pitjor dels casos, les cancel·lacions. D'aquesta manera, l'organització entén que són les empreses les que han d'assumir el cost de la vaga quan es produeix una contractació d'un servei. 

Així, l'organització recorda que, a més dels danys i perjudicis que els ocasioni la vaga de trens, si el tren ja no surt, Renfe ha de tornar l'import del bitllet o proporcionar un transport alternatius. La mateixa companyia ja presenta a la seva web un compromís voluntari de puntualitat en cas d'indemnitzacions per l'endarreriment dels seus trens.