El Consell d'Administració de Prisa va aprovar aquest dilluns la designació de Rosa Junquera com a directora de Sostenibilitat del Grup. "Amb aquest càrrec de nova creació, la companyia reforça el seu compromís en aquest àmbit després de la recent marxa de la Comissió de Sostenibilitat al si del Consell d'Administració de Prisa i les últimes decisions adoptades amb l'objectiu d'impulsar de forma decidida l'estratègia de la companyia alineant tota la gestió de l'organització amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de Nacions Unides", va explicar Prisa en un comunicat.

Junquera ha desenvolupat bona part de la seva carrera professional en el grup Prisa. Des de 2010 ha estat directora global de Comunicació i Màrqueting de Santillana, i membre del Comitè de Direcció de la companyia. Des de la seva àrea, ha impulsat el llançament de projectes educatius internacionals i el posicionament al mercat dels models de subscripció, reforçant la proposta de valor de marques com Compartir, líder a Amèrica Llatina. Així mateix, tenia responsabilitats en l'àrea de consultoria acadèmica i liderava l'estratègia de sostenibilitat de la companyia. A més, el Consell ha decidit que Rosa Junquera formi part del col·lectiu de l'Alta Direcció, al qual també s'incorpora Marta Bretos, directora de Persones i Talent.

Sostenibilitat

Prisa va destacar la seva aposta per la sostenibilitat com un dels seus pilars de creixement dins del seu Pla Estratègic 2022-2025, presentat la passada setmana. El Grup redobla el seu compromís amb la governança corporativa i la sostenibilitat fixant nous objectius, alineant tota la gestió de l'organització amb els ODS i incorporant també criteris ESG en la seva estratègia financera.

Rosa Junquera és llicenciada en Ciències Polítiques, Màster en Periodisme (UAMEl País) i Màster en Sostenibilitat (Transformació Social Competitiva, UCM). Va començar la seva trajectòria laboral en l'àrea de Màrqueting i Audiències de RTVE i, més tard, com a tècnica en la direcció de Màrqueting de 'El País'.

Com a periodista, ha treballat en els Serveis informatius i programes de la Cadena SER. Abans de la seva arribada a la direcció de Comunicació i Màrqueting a Santillana el 2010, va treballar durant 15 anys com a cap de premsa i directora de Comunicació dels segells editorials Alfaguara i Taurus. Va ser també directora de l'Oficina del Autor. De 2011 a 2021 va ser vocal de l'Associació d'Editors de Madrid i ha estat professora del Màster d'Edició de l'UCM.