El Prat és, proporcionalment, el tercer aeroport europeu més afectat per la pandèmia, amb una caiguda del 63% dels vols entre gener i octubre el 2020, en comparació amb el mateix període del 2019, segons dades de l'Eurostat publicades aquest divendres.

Barcelona ha patit un dels impactes més grans en vols comercials d'entre tots els aeroports europeus, un descens que s'ha traduït en una pèrdua del 90% dels beneficis turístics. L'aeroport de Barcelona només és superat per l'aeroport de Palma de Mallorca (66%) i Roma/Fiumicino (65%). En el següent tuit, podem observar el rànquing en nombres totals:

A Europa es va registrar una caiguda rècord dels vols a l'abril, quan hi va haver un descens del 91.2%, seguit del maig (89.8%) i el juny (84.2%). Tot i un lleuger repunt al mes d'agost (-53%), el setembre i l'octubre els vols van tornar a disminuir (59% i 62% respectivament).

Les disminucions més grans en percentatge de vols comercials el 2020 respecte al gener i octubre de l'any passat s'han registrat a Palma de Mallorca (66%), Roma (65%), Barcelona i Munic (63% els dos), Copenhaguen (61%) i Viena i Madrid (60% els dos), seguits de Frankfurt, París i Amsterdam.

aeroport turisme - Sergi Alcàzar

Aeroport El Prat amb poca afluència / Sergi Alcàzar

Vueling duplica la seva oferta per Nadal

De cara a Nadal, la companyia aèria Vueling duplicarà la seva actual oferta de vols, colpejada per la pandèmia com tot el sector. Entre el 17 de desembre i el 10 de gener i recuperarà 45 rutes comercials, moltes d'elles internacionals.

D'aquesta manera, superarà el volum de 1.400 vols setmanals des de totes les bases amb un total de 164 rutes, 83 domèstiques i 81 internacionals, ha informat la companyia aquest divendres en un comunicat.

Des de Barcelona, ​​la seva base principal, la companyia restablirà 15 destinacions directes d'àmbit internacional entre els quals destaquen Dakar (Senegal), Marràqueix i Tànger (Marroc), Atenes (Grècia), Dublín (Irlanda) i Marsella (França). A més, també oferirà rutes addicionals als aeroports espanyols de Bilbao, Màlaga, Granada, Sevilla, Eivissa, Palma de Mallorca i Alacant.

A través d'un comunicat, l'aerolínia es compromet a mantenir la política de vol dels últims mesos que permet cancel·lar el vol i altres aspectes que donen flexibilitat al passatger per la volàtil situació de la pandèmia. 

Vueling EuropaPress

Un avió de la companyia Vueling a la pista d'aterratge / Europa Press

Per tornar per Nadal, PCR o test d'antígens?

Des de diferents institucions del sector turístic, el Gremi d'Hotels de Barcelona, ​​Associació Corporativa d'Agències de Viatges Especialitzades (Acave), l'organització empresarial espanyola de viatges d'empresa (Gebta) i Vueling han demanat al Govern implementar els tests ràpids d'antígens en tots els aeroports espanyols, com a prova diagnòstica vàlida per "dinamitzar la mobilitat entre fronteres i reactivar el turisme".

Test antígens ACN

Test d'antígens / Acn

Segons asseguren, harmonitzar aquesta prova ràpida, en aeroports d'origen a tots els països europeus ajudarà a recuperar la confiança i restaurar la connectivitat aèria: consideren que això millorarà "sens dubte" el turisme, els fluxos comercials i la consegüent recuperació econòmica.

Per la seva banda, el Govern espanyol es manté en l'exigència de fer la prova PCR a les persones que volin des d'un país considerat "de risc" al territori per Nadal, siguin o no espanyols. El problema dels antígens és que donen més "falsos negatius" en pacients asimptomàtics durant els controls.

Per la seva banda, el secretari d'Estat d'Espanya Global, Manuel Muñiz ha assegurat que si hi hagués una manera d'elevar el "nivell de sensibilitat" de les proves ràpides, se substituirien a les PCR, però ha deixat clar que "ara mateix, l'evidència no recomana procedir així". 

Fotografia principal: aeroport de Barcelona / Efe