ElNacional.cat ha viscut el millor curs de la seva història pel que fa a dades d’audiència. El diari que esteu llegint ha encadenat el desè mes consecutiu sent líders de la premsa digital publicada en català i, concretament el mes de juny, ha ampliat el lideratge respecte dels seus competidors. Així ho constata el rànquing que cada mes publica OJD, l’ens auditor de les audiències digitals. En concret, durant el mes de juny ElNacional.cat va registrar 3.332.863 lectors, és a dir, un 15% més que el maig (2,89 milions) i pràcticament el doble que ara fa un any: el juny del 2024 tenia 1,7 milions de navegadors únics.  

Liders catala juny 2025 CAT
Audiències mes de juny

A més, les distàncies respecte dels seus immediats perseguidors augmenten. Rac1.cat registra 2.126.381 navegadors únics i això representa una davallada del 15% respecte del mes de maig. En tercera posició hi ha el diari Ara.cat amb 1.466.167 navegadors únics, un 10% menys que un mes enrere i per sota dels 1,6 milions que tenia ara fa un any. Al top 10 de diaris més llegits en català hi ha altres capçaleres com el conglomerat de publicacions al voltant d'Elmon.cat, el Diari de Girona, Betevé, el Regió7 o El Punt Avui. La versió digital catalana de El Periódico està a la posició número 12, amb quasi 325.000 navegadors únics. En un altre dels paràmetres que inclou aquest rànquing de l’OJD, el de pàgines vistes, ElNacional.cat també destaca amb força perquè en va tenir 28,7 milions. I pel que fa a visites, la xifra s’enfila per sobre dels 11,1 milions. En global, doncs, són dades molt positives i que suposen la confirmació d’ElNacional.cat com a referència absoluta del periodisme digital català.  

El mes de juny va ser, novament, ple d’informacions que han atret l’interès dels nostres lectors, com per exemple la guerra de 12 dies que van mantenir Israel i l’Iran en un intercanvi de bombardejos que van provocar centenars de morts, però, sobretot, unes setmanes d’incertesa mundial davant la possibilitat que el conflicte escalés a una guerra d’abast regional o fins i tot planetari. També ha estat el mes en què ha esclatat el cas Santos Cerdán, que ha posat en dubte l’estabilitat del govern espanyol presidit per Pedro Sánchez en una crisi que encara no s’ha tancat. En l’àmbit estrictament català, aquest també ha estat el mes en què el Tribunal Constitucional ha donat llum verda a la llei d’amnistia, en què el govern espanyol ha proposat l’ampliació de l’aeroport del Prat i en què s’ha presentat com serà la nova empresa que gestionarà Rodalies Catalunya.  

Totes aquestes qüestions han generat debat i això s’ha notat també en les finestres d’opinió dels articulistes que escriuen al diari. Però també ha estat el mes dels primers incendis forestals i de l’esclat de violència en alguns barris de Catalunya, informacions que ha seguit de prop la redacció de El Caso. En l’àmbit de la premsa rosa, En Blau continua sense rival a Catalunya, i una altra publicació del mateix grup, On Economia, es consolida com un dels mitjans de referència de l’àmbit econòmic i empresarial del país. Passa el mateix amb La Gourmeteria i les informacions relacionades amb gastronomia i nutrició. 

Capgròs registra 222.050 navegadors únics, un 16% més que al maig i el doble que fa un any

Les bones notícies pel grup que edita ElNacional.cat no acaben aquí, perquè des de fa uns mesos va adquirir el Capgròs, la publicació de referència de Mataró i de tota la comarca del Maresme. Doncs bé, gràcies a les sinergies que faciliten una millor difusió de la publicació, l’edició digital del Capgròs s’ha enfilat fins a la posició 15 de publicacions amb més audiència a Catalunya. Registra 222.050 navegadors únics, un 16% més que el mes de maig i el doble que ara fa un any, quan encara no formava part del grup empresarial d’ElNacional.cat

La integració dins d’aquest grup de mitjans s’ha començat a traduir també en projectes concrets. El més recent és l’edició en paper i en digital del volum monogràfic dedicat a la gastronomia maresmenca, un producte que ha tingut molt bona acollida a la comarca.

En aquest especial, Capgròs ha aportat el seu coneixement territorial, mentre que La Gourmeteria, la capçalera gastronòmica del grup, hi ha sumat la seva expertesa sectorial. La col·laboració entre ambdues capçaleres ha permès elaborar un producte cuidat i de gran qualitat, que referma Capgròs com un mitjà de referència a Mataró i al Maresme.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!