Jordi Romañach, director de Comunicació d’El Corte Inglés a Catalunya i Balears, ha assumit aquest dijous el càrrec de president de Dircom Catalunya en substitució de Maria Lluïsa Martínez Gistau, directora de Comunicació i Relacions Institucionals de Caixabank, després que aquesta hagi finalitzat una etapa de vuit anys. Romañach, que liderava l'única candidatura presentada per assumir el relleu al capdavant de la presidència de l'Associació de Directius de Comunicació de Catalunya, ja havia format part de la Junta presidida per Martínez Gistau durant els últims quatre anys. 

Es duplica la xifra d'associats en vuit anys

Durant els vuit anys de presidència de Martínez Gistau la xifra d'associats s'ha duplicat, incrementant-se des dels 136 membres l'any 2016 fins a arribar als 270, tots ells professionals de la comunicació vinculats a les principals empreses i institucions amb presència a Catalunya. Des de Dircom Catalunya apunten que aquest doble mandat ha "donat un impuls profund a l'associació tant a nivell de representativitat com de continguts", i afirmen que l'associació ha esdevingut "l'entitat de referència del sector".

En aquest sentit, assenyalen que s'han posat en marxa noves iniciatives i "aliances estratègiques" amb l'objectiu d'aportar "recursos i eines eficients" per als directius de comunicació en el context de la digitalització del sector. Entre les més de 200 activitats dutes a terme durant aquests vuit anys, destaquen iniciatives centrades a reforçar la formació i el reciclatge dels professionals, com els nous cicles formatius centrats en la comunicació de crisi, la transformació digital o la sostenibilitat. "Confio que tots els socis hagin trobat en Dircom Catalunya recursos valuosos i útils per al seu creixement professional i personal, a través de les moltes activitats que hem dut a terme durant aquest període", ha dit la presidenta sortint.

També s'han fet activitats en l'àmbit de les Relacions Institucionals i la influència, com els ‘Dinars Mandarin’, pels quals han passat personalitats rellevants de la política, el periodisme o l'empresa. "Totes aquestes fites han estat possibles gràcies als esforços de l'equip de Dircom i la dedicació desinteressada de la junta que presideixo, formada per Fede Segarra, Marc Gómez, David Coral, Natalia Berenguer, Jordi Romañach i Carme Miró", ha afirmat Martínez Gistau. 

Romañach afronta la nova etapa amb "entusiasme"

Romañach afronta el nou mandat 2024-2028 “amb entusiasme i com un repte il·lusionant”, i s'ha fixat com a objectius "continuar posicionant la professió en espais clau de les grans corporacions" i també aportar als associats "mecanismes per entendre  les enormes transformacions socials i tecnològiques" que afecten el sector comunicatiu. Acompanyaran Romañach en el nou període Sandra Hors (Vueling), Marc Gómez (Fundació ‘la Caixa’), Carme Miró (apple tree), Igone Bartomeu (Coca-Cola), José Guerra (Agbar), Lluís López (Consorci de la Zona Franca de Barcelona), Esther Roure (CaixaBank) i Paula Zapata (Naturgy).

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!