Quatre anys. Això és el que ha tardat l'autoritat de telecomunicacions del govern espanyol en resoldre la denuncia d'una usuària contra Jazztel per un import de 150 que va haver de pagar per l'incompliment d'una permanència que realment ja havia vençut. Però amb les actuacions de FACUA i la intervenció fins i tot, del Defensor del Poble, la Secretaria d'Estat per l'Avançament Digital (SEAD) ha acabat sentenciant que l'operadora ha de tornar els diners a la usuària.

Saladina S.G., resident a Biscaia, va decidir realitzar una portabilitat de la seva línia telefònica el 18 de febrer de 2014 de Jazztel a una altra companyia. Per sorpresa seva, l'operadora li va cobrar 150 euros per l'incompliment del compromís de permanència, tot i que el contracte establia que era de 12 mesos i ella es va donar d'alta a Jazztel el dia 1 febrer de 2013, per tant, ja havia vençut.  

L'usuària va recórrer a FACUA i l'equip jurídic de l'associació va reclamar a Jazztel la devolució dels 150 euros. Malgrat tot, l'operadora es va negar a atendre les peticions. D'aquesta manera, el següent pas va ser dirigir-se a la Secretaria d'Estat de les Telecomunicacions i per la Societat de la Informació (Setsi) --actualment ja no existeix-- el gener de 2015 per demanar que li retornessin els diners a Saladina. L'organisme va desestimar la reclamació de FACUA. L'associació va decidir però recórrer la resolució. Setsi no va respondre mai.

Finalment, després que s'hi posés pel mig també el Defensor del Poble del País Basc (Ararteko), ha estat la SEAD, que estimant les pretensions de l'usuària i reconeixent el caràcter il·legítim del cobrament de la penalització ha resolt que Jazztel ha de pagar els 150 euros a Saladina.