El centre jueu de Girona s'ha llevat, aquest dijous, amb pintades contra Israel a la seva façana. En concret, a la paret s'hi pot llegir 'Israel estat genocida. Silenci = còmplice'. Segons han informat des de l'ACN, els Mossos d'Esquadra ja estan investigant aquestes pintades, mentre la comunitat jueva de Girona ha denunciat els fets, ja que consideren que es tracta d'un "intolerable atac antisemita". No és la primera vegada que els jueus gironins denuncien "atacs antisemites", arran de la guerra d'Israel a Gaza: fa uns mesos van assegurar que havien d'evitar fer alguns actes de fe o activitats per seguretat.
Denuncien que és "un atac antisemita"
Des de la comunitat jueva de Girona han titllat aquests fets d'"antisemitisme", han assenyalat, en declaracions a l'ACN, que els practicants de la fe jueva són de "moltes parts del món" i han recordat que, des del centre jueu de Girona no tenen "cap ingerència" en les decisions que pren el govern de Netanyahu. El coordinador del centre jueu de Girona, Diego Hara, ha lamentat la situació i ha assenyalat que són una comunitat religiosa "dedicada a la unió, la convivència i la pau, sense cap afiliació política". Per aquest motiu, Hara considera que "permetre que ciutadans espanyols siguin assenyalats i fustigats per la seva religió constitueix una ofensa directa als principis d’una societat democràtica i civilitzada, i embruta la imatge de Girona, de Catalunya i de tota Espanya".
El coordinador de la comunitat jueva de Girona ha anunciat que ja ha presentat la denúncia als Mossos, a qui els demana que investiguin aquest fet "amb la màxima celeritat i diligència" i que apliquin tot el pes de la llei als responsables, a més de reforçar les mesures necessàries per garantir la seguretat de la comunitat jueva i prevenir futurs actes com aquest. Fa uns mesos, asseguren, van haver d'evitar fer alguns actes de fe o activitats per seguretat, arran del conflicte entre Israel i Palestina. "La tolerància, el respecte mutu i la convivència pacífica són pilars fonamentals de la nostra societat, i és responsabilitat de tots defensar-los", ha remarcat.
Mentrestant, a la Franja de Gaza, l'exèrcit israelià ha començat les demolicions massives als barris de Zaitun i Shujaiya de Ciutat de Gaza, com a part del pla d'Israel d'ocupar-la. "Les Forces de Defensa d'Israel (FDI) no tenen com a objectiu demolir edificis. Aquest no és un dels nostres propòsits. És una cosa que passa en el marc dels combats, com a conseqüència tant de les operacions de Hamàs com de les nostres", ha declarat aquest dijous el portaveu per a mitjans estrangers de l'Exèrcit israelià, Nadav Shoshani, en una roda de premsa virtual.