El ministre de Transports, Óscar Puente, ha assegurat aquest dimarts que les limitacions temporals de velocitat que encara afecten la xarxa ferroviària de Catalunya tenen data de resolució. Segons ha explicat al ple del Senat, el ministeri confia eliminar-les en els pròxims mesos, més concretament al mes de juny, especialment les derivades dels problemes climatològics de principis d’any. “Queden encara unes 100 limitacions temporals de velocitat i el nostre càlcul és que al mes de juny haurem resolt totes les que van tenir origen en els problemes climatològics de principis d’any”, ha afirmat.
Puente també ha anunciat que aquest dijous visitarà quatre punts de la xarxa ferroviària catalana per comprovar-ne l’estat sobre el terreny i decidir les actuacions necessàries. El ministre ha destacat, a més, la recuperació recent del recorregut complet de l’R1 fins a Maçanet i de l’R4 entre Martorell i Sant Sadurní.Malgrat aquestes millores, ha volgut rebaixar qualsevol triomfalisme sobre la situació del servei. “No es tracta d’una visita en un clima d’eufòria, sinó en el mateix context de problemes que hi ha des de fa dos o tres mesos”, ha remarcat, tot insistint que mai ha expressat “eufòria o satisfacció” amb l’estat de Rodalies.
"El ministeri no n'és responsable"
En relació amb el material mòbil, el ministre ha valorat positivament que els nous trens destinats a Rodalies s’estiguin fabricant a Catalunya, però ha atribuït els retards en l’entrega al fabricant, Alstom. “Aquest govern va comprar trens per a Catalunya, Madrid i la resta d’Espanya en tres fàbriques diferents. Els contractes es van firmar el mateix dia i uns estan arribant, i d’altres no”, ha indicat en resposta al senador de Junts Eduard Pujol. En la mateixa línia, ha defensat que les responsabilitats han d’estar clares. “El fabricant ha de respondre dels endarreriments; el ministeri no n’és responsable”, ha conclòs.
Puente viatja a Barcelona
El ministre de Transports, Óscar Puente, visitarà Barcelona aquest dimecres. Serà el primer cop que viatja a Catalunya des que el 20 de gener es va produir l'accident de Gelida que va desfermar el daltabaix al servei de Rodalies, però la raó del seu viatge és assistir a uns premis literaris convocats per Aena. Això no obstant, la consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha explicat que el Govern aprofitarà la visita del ministre perquè abordi la situació de Rodalies amb el president de la Generalitat, Salvador Illa.
"El ministre Puente tenia prevista una visita a Catalunya pels premis literaris que celebra Aena a BCN, i des del Govern es va establir que hi pogués haver aquesta trobada amb el ministre Puente per poder fer un repàs dels treballs fets fins ara, l'agenda que tenim per davant i per fer repàs de les obres d'emergència i de les planificades", ha explicat la consellera en la roda de premsa posterior a la reunió d'aquest dimarts del Consell Executiu.