Els veïns de Cabezabellosa, a la província de Càceres, que havien quedat rodejats per les flames després de no fer cas a les alertes d'evacuació dels domicilis, estan finalment fora de perill. Aquesta passada nit, un comboi format per membres de la Guàrdia Civil, Protecció Civil, ambulància de Suport Vital Bàsic, un transport adaptat de 9 places i un vehicle d'intervenció ràpida (VIR) 4x4, ha tornat amb les 19 persones. Així ho ha comunicat a la xarxa social X la presidenta de la Junta d'Extremadura, María Guardiola, que agraeix l'atenció a la crida feta per l'Executiu extremeny: "Moltíssimes gràcies per atendre la nostra crida i per la vostra compressió. Molt agraïda al dispositiu que ho ha fet possible, així com als mitjans de comunicació que estan informant de la situació", ha dit Guardiola.
La Junta d'Extremadura havia obert una via d'evacuació per als veïns del municipi extremeny de Cabezabellosa que s'hi trobaven atrapats, després de fer cas omís de les ordres d'evacuació per un incendi forestal declarat aquest dimarts a la zona. El conseller de Presidència, Interior i Diàleg Social d'Extremadura, Abel Bautista, ja va lamentar ahir que aquests veïns es neguessin a abandonar la localitat, recordant-los que "la desobediència ha posat en risc tant els veïns com els equips d'extinció". A aquests veïns se'ls va demanar que romanguessin confinats als habitatges amb portes i finestres tancades fins que fos possible una via segura d'evacuació. L'incendi, que es va originar dimarts a Jarilla, ja ha afectat més de 1.200 hectàrees de perímetre. L'avenç durant aquesta matinada ha obligat a tallar la circulació a l'autovia A-66 entre Casas del Monte i Plasencia en tots dos sentits.
D'altra banda, també durant aquesta matinada, el Centre d'Atenció d'Urgències i Emergències 112 d'Extremadura ha procedit a l'enviament massiu d'alertes a telèfons mòbils (ES-Alert) per al confinament de la població d'Oliva de Plasència i es manté l'evacuació de les localitats de Jarilla, Villar de Plasencia i Cabezabellosa. Bautista ha informat de la signatura de la declaració de situació operativa 2 del Pla Especial de Protecció Civil davant d'Incendis Forestals (INFOCAEX) per a tota la regió davant la simultaneïtat d'incendis al territori extremeny.