Els canvis al pla alternatiu de Renfe per oferir un servei d’autobusos als usuaris de l’R3 que a partir del 27 de setembre hauran de fer front al macrotall més gran de la història de Rodalies amenaça de convertir-se en una nova guerra entre la companyia, els usuaris i les poblacions afectades. El tall de la línia es farà entre Montcada Bifurcació i La Garriga. El 9 Nou ha avançat aquesta setmana que la licitació del Pla Alternatiu de Transport (PAT) publicada per Renfe Viajeros ha reduït a la meitat el contingent d’autobusos que es preveu mobilitzar per donar servei a la línia R3 durant 16 mesos de tall ferroviari. D’acord amb aquest rotatiu, el plec de condicions de la licitació passa de 107 busos previstos en un primer concurs públic -ara aturat- a 58, segons el nou plec publicat divendres passat.

Segons ha informat aquest dimarts Catalunya Informació, es tracta d’una decisió presa des de Madrid i suposa aturar el pla que es va presentar l’11 juny al costat de la Generalitat de Catalunya, els ajuntaments i també les plataformes d’usuaris. La nova licitació passa dels 68 milions previstos inicialment a 45. D’acord amb l’emissora pública, el canvi principal seria que els autobusos que haurien de sortir de Centelles ho facin des de La Garriga. Fonts de Renfe consultades per ElNacional.cat han precisat aquest dimarts que no està tancat "al 100% el pla alternatiu de l'R3". I han afegit: "Acabarem de confirmar com queda en les pròximes setmanes, un cop s'hagi consensuat amb el titular del servei, la Generalitat de Catalunya".

Queixes a La Garriga

Aquest canvi ja ha aixecat la protesta de l’alcaldessa de La Garriga, Meritxell Budó, que, en declaracions a Catalunya Informació ha dit que és inviable oferir tot el servei de busos alternatius des de l’estació del seu municipi i ha explicat que la setmana passada es va fer una prova i es va descartar perquè els carrers són molt estrets.

“Els hi és igual el que passi en els municipis i els és igual el que passi als passatgers, però és que serà físicament impossible, per tant, no entenc què pretenen amb aquesta licitació i com que no ho entenem des de l’Ajuntament de la Garriga farem al·legacions en aquests plecs”, ha manifestat l’alcaldessa.

També ha aixecat la veu contra el canvi la plataforma ‘Perquè no ens fotin el tren’. El seu portaveu, Marc Janeras, ha alertat dels efectes del nou plantejament: “El que s’ha de fer és posar tots els mitjans per penalitzar el mínim l’usuari, l’R3 és una línia ja molt lenta, anem a 40 km per hora, si s’allarga el temps de viatge és matar-nos i, per tant, no pot ser i tal com pinta La Garriga el que fa és ser un pou de temps i de transbordaments complexos”.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!