L’Òscar Ibáñez resideix a Altafulla (Tarragonès) i tres dies a la setmana es desplaça fins a Barcelona per motius laborals. Després del caos que va viure fa menys d’un any amb el tall ferroviari provocat per les obres al túnel de Roda de Berà, aquesta vegada ha preferit anticipar-se a la interrupció del corredor sud, iniciada dilluns, i organitzar-se per no haver de patir-la. Aquest dilluns va optar pel teletreball, aquest dimarts ha consumit un dia de festa, aquest dimecres s'acollirà a la festivitat de la Mercè a Barcelona, dijous farà el trajecte en cotxe i divendres tornarà a treballar des de casa.
D’aquesta manera, evita el pla alternatiu de transport proposat per Renfe i la Generalitat, que considera poc pràctic. “Recordo que els transbords ens feien perdre molt temps, i com que aquest cop es tracta només d’una setmana, he preferit esquivar-ho del tot”, explica.
El Govern recomana reduir la mobilitat i fomentar el teletreball
Precisament, el Govern havia fet una crida a reduir la mobilitat i fomentar el teletreball mentre duri la interrupció ferroviària. A més, l’aturada coincideix amb una setmana marcada per les festes locals de Tarragona (Santa Tecla) i Barcelona (la Mercè), fet que ja permet preveure una caiguda en el nombre habitual de passatgers.
Des d'aquest dilluns i fins diumenge 28 el corredor ferroviari sud queda interromput entre Sitges i Gavà per obres a l'estació de Castelldefels. L'actuació d'Adif ha dut Renfe a desplegar un Pla Alternatiu de Transport (PAT) amb 55 autobusos que ofereixen 41.000 places diàries per suplir l'afectació a l'R2 Sud i a les línies regionals de la costa. Des de primera hora, a Sitges i Gavà hi ha previstos busos directes i semi directes perquè els usuaris de Rodalies puguin continuar els seus trajectes. També s'han planificat busos des de Garraf, Platja de Castelldefels i Castelldefels. Pel que fa als usuaris de trens regionals, el servei alternatiu per carretera és directe entre Cunit i la Zona Universitària de Barcelona.
A totes les estacions de tren, el dispositiu d'autobusos està organitzat prop de l'edifici principal, excepte a Sitges i Castelldefels Platja. En el primer cas, la parada de servei alternatiu s'ubica al Passeig de Vilafranca, on hi ha la parada habitual del bus interurbà amb Barcelona, a més de 400 metres caminant des de l'estació. A Castelldefels Platja, els busos s'agafen al Passeig Marítim, a tres carrers de distància del baixador.
El tall durarà fins diumenge 28 inclòs, dia en què circularan trens en proves i sense viatgers "per garantir que el dilluns 29 el servei es pugui prestar amb normalitat després d’una setmana de treballs a la infraestructura", afirma l'operador ferroviari.