El Metro de Barcelona no obrirà les nits de cap de setmana tot i la fi de l'estat d'alarma i mantindrà l'horari vigent, de les 5 a les 0 hores. Després de valorar l'opció durant les últimes hores, l'ATM ha decidit no recuperar de moment l'horari de nit perquè no preveu un augment de la demanda, ja que les activitats de lleure nocturn romandran tancades i la restauració oferirà servei només fins a les 23 hores.

"En el cas que vegem que hi ha alguna diferència com fins ara sí que farem canvis en l'horari", han explicat fonts de la companyia a Europa Press.

L'horari nocturn de cap de setmana del Metro es va suspendre el 20 de març del 2020, quan es va suprimir el servei ampliat dels divendres fins a les 2 hores i el servei ininterromput de dissabte a diumenge. Després, l'horari es va reprendre parcialment -fins a les 2 hores-, però es va anul·lar novament el juliol per l'augment de brots.

Inseguretat per la Covid

De fet, segons el darrer estudi d'Ecologistes en Acció, el metro és el mitjà de transport que la ciutadania percep com a més insegur en relació amb el risc de la Covid-19, segons una estudi d'Ecologistes en Acció. Així ho veuen un 42% dels enquestes en l'informe 'Canvis en els usos del transport públic provocats per la pandèmia'. L'informe destaca que el transport públic ha perdut gairebé el 40% dels viatgers i conclou que més de la meitat dels usuaris l'utilitzaria més si s'implantessin més mesures de seguretat sanitària. Els enquestats demanen més ventilació, més freqüència de pas, més neteja i més seients buits entre usuaris.

En segon lloc hi ha el tren o tramvia (35%) i en tercer l'autobús (24%). 

L'informe indica que un 84% de les persones han modificat visites a amistats o familiars, el seu oci, l'esport o la visita a altres zones de la ciutat per evitar utilitzar el transport públic. Pel que fa als desplaçaments laborals o per estudis, un 55% han modificat les seves pautes. Les dones han deixat d'assistir al seu centre de treball o estudis, si tenien opció de fer-ho, i per evitar el transport públic en un 15,9% més que els homes.

Imatge principal: Una passatgera entrant al Metro de Barcelona / ACN