El Metro de Barcelona no abrirá las noches de fin de semana a pesar de la finalización del estado de alarma y mantendrá el horario vigente, de las 5 a las 0 horas. Tras valorar la opción durante las últimas horas, el ATM ha decidido no recuperar de momento el horario de noche porque no prevé un aumento de la demanda, dado que las actividades de ocio nocturno permanecerán cerradas y la restauración ofrecerá servicio solamente hasta las 23 horas.

"En el caso de que veamos que hay alguna diferencia como hasta ahora sí que haremos cambios en el horario", han explicado las mismas fuentes a Europa Press.

El horario nocturno de fin de semana del Metro se suspendió el 20 de marzo del 2020, cuando se suprimió el servicio ampliado de los viernes hasta las 2 horas y el servicio ininterrumpido de sábado a domingo. Después, el horario se retomó parcialmente -hasta las 2 horas-, pero se anuló nuevamente en julio por el aumento de brotes. 

Inseguretat per la Covid

De fet, segons el darrer estudi d'Ecologistes en Acció, el metro és el mitjà de transport que la ciutadania percep com a més insegur en relació amb el risc de la Covid-19, segons una estudi d'Ecologistes en Acció. Així ho veuen un 42% dels enquestes en l'informe 'Canvis en els usos del transport públic provocats per la pandèmia'. L'informe destaca que el transport públic ha perdut gairebé el 40% dels viatgers i conclou que més de la meitat dels usuaris l'utilitzaria més si s'implantessin més mesures de seguretat sanitària. Els enquestats demanen més ventilació, més freqüència de pas, més neteja i més seients buits entre usuaris.

En segon lloc hi ha el tren o tramvia (35%) i en tercer l'autobús (24%). 

L'informe indica que un 84% de les persones han modificat visites a amistats o familiars, el seu oci, l'esport o la visita a altres zones de la ciutat per evitar utilitzar el transport públic. Pel que fa als desplaçaments laborals o per estudis, un 55% han modificat les seves pautes. Les dones han deixat d'assistir al seu centre de treball o estudis, si tenien opció de fer-ho, i per evitar el transport públic en un 15,9% més que els homes.

Imatge principal: Una passatgera entrant al Metro de Barcelona / ACN