Les imatges aèries captades amb dron després del pas de la dana Alice pel Montsià mostren amb una claredat esfereïdora la magnitud dels desperfectes que han deixat els últims aiguats a les Terres de l’Ebre. Trams sencers de carretera aixecats i desplaçats, esvorancs oberts al mig dels vials, ponts amb les estructures malmeses i muntanyes de brossa acumulades són ara part del paisatge que envolta el curs final del riu Ebre. La zona més afectada és l’entorn del barranc de la Galera, on la força desbordant de l’aigua ha desdibuixat literalment la xarxa viària que connecta Amposta i Tortosa. Un dels punts més colpejats és la carretera TV-3443, coneguda com la de la Carrova, una via local paral·lela al canal de la Dreta de l’Ebre i de titularitat de la Diputació de Tarragona. Diversos trams de l’asfalt, arrencats d’arrel, reposen ara sobre bancals conreats del marge dret del riu, després que la riuada, especialment violenta en el tram del barranc de la Galera, en trenqués el paviment i el desplacés desenes de metres com si fos un trencaclosques desmuntat. Els danys són tan greus que la carretera ha quedat completament inoperativa, malgrat ser una via de servei essencial que dona accés a un escorxador industrial d’aus i a nombroses finques agrícoles d’hortalisses, cítrics i oliveres.
A l’altra banda del canal, la C-12 —una de les principals vies de comunicació del territori— també ha patit les conseqüències del temporal. En diversos trams, la força de l’aigua va arrossegar tanques, senyals i grans quantitats de brossa que ara s’acumulen al voral, impedint el pas. Davant de la torre de la Carrova, una patrulla dels Mossos d’Esquadra informa els conductors que la carretera continua tallada i que no hi ha pas possible. Màquines retroexcavadores, camions i operaris de la Generalitat treballen contra rellotge per retirar els sediments i reobrir el trànsit al més aviat possible. Tot i que el paviment principal sembla haver resistit en bona part, els elements de seguretat lateral han desaparegut en molts punts i algunes de les peces de pedra del pont han quedat aixecades, evidenciant la potència del corrent. Els danys són molt més greus a la carretera local, on les destrosses han deixat trams sencers deformats i desplaçats en bloc. Els fragments d’asfalt són ara visibles entre horts i camps de cultiu, juntament amb tanques de protecció arrencades i restes vegetals acumulades.

El punt crític continua sent el viaducte del canal de la Dreta de l’Ebre, una infraestructura del segle XIX que travessa el tram final del barranc just abans de la seva desembocadura al riu. Els ulls del pont, de capacitat molt limitada, s’embussen amb facilitat quan l’aigua arrossega brossa i sediments, creant una autèntica presa que desborda el canal i inunda les carreteres contigües. Tant el Govern com la Comunitat de Regants de la Dreta han expressat en diverses ocasions la seva voluntat d’estudiar solucions duradores, però fins ara no s’ha concretat cap actuació efectiva per evitar nous episodis com aquest.
Més al nord del Montsià, al terme de Mas de Barberans, el temporal també ha deixat una empremta profunda. Les pluges torrencials, que van superar els 300 litres per metre quadrat, han tornat a destrossar bona part de la xarxa de camins agrícoles que s’havien reparat recentment amb els ajuts de la dana de 2023. Al barranc del Llop, conegut també com el del Canyaret, la riuada s’ha endut estructures de formigó i grans pedres, deixant incomunicades diverses finques just en l’inici de la collita de l’oliva. Segons ha explicat l’alcaldessa Daniela Lleixà, les pluges de diumenge van ser “un disbarat”, amb dos pics en què es van acumular més de 40 litres per metre quadrat en mitja hora. Una vintena de veïns van quedar atrapats entre dos barrancs i van haver de ser auxiliats per tres joves del poble.