Set persones han resultat ferides, quatre d'elles en estat crític, en els incendis que estan cremant a Castella i Lleó. Fins a vuit espais naturals d'aquesta regió es troben afectats actualment pels greus incendis forestals que des de la setmana passada estan arrasant centenars d'hectàrees, concretament a les províncies de Lleó, Zamora i Palència. Aquests incendis van provocar ahir la mort d'un bomber voluntari a Lleó, el desallotjament de milers de veïns i el tancament de desenes de carreteres. A més, hi ha uns altres sis incendis actius que, encara que preocupants, no han assolit els nivells màxims de gravetat segons la Junta de Castella i Lleó. Segons ha explicat el ministre de l'Interior Fernando Grande-Marlaska a RAC1, preocupen les fortes ratxes de vent i ha afegit que s'ha obert una petició d'ajuda de col·laboració dins el marc de la Unió Europea.

Els sinistres de més magnitud es registren a Yeres i Llamas de Cabrera, a Lleó; Puercas i Molezuelas de la Carballeda, a Zamora; i Resoba, a Palència. Tots aquests es troben en nivell 2, el màxim que estableix el protocol d'emergències. D'altra banda, tres incendis més a Lleó es mantenen en nivell 1 de gravetat: Anllares del Sil, Orallo i Fasgar. Aquest últim va arrasar el paratge cultural i natural de Las Médulas, declarat Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, que ha patit greus danys pel pas del foc.

Centenars de desallotjats

Respecte als desallotjaments, a Zamora prop de 400 persones continuen sense poder tornar a les seves llars després d'haver estat evacuades dels municipis de Congosta, Villageriz, Alcubillas de Nogales, Fuente Encalada, Carracedo i San Pedro de la Viña. Mentrestant, els veïns d'Ayoó de Vidriales romanen confinats als seus habitatges per motius de seguretat. A la mateixa zona, quatre carreteres de Zamora continuen tancades, i a Lleó fins a tres vies van romandre tallades a causa del fum i al risc per la proximitat de les flames. A la província de Lleó, més de 6.500 persones han estat evacuades de les seves llars i allotjades en albergs, poliesportius i una caserna militar en municipis com La Bañeza i Astorga, entre d'altres.

Els equips d'extinció no han cessat el seu treball durant la nit, intentant contenir el foc en un perímetre molt ampli i prioritzant la protecció de les poblacions. Durant la tarda d'ahir es van sumar 23 noves localitats desallotjades, que s'afegeixen a les 6 evacuades dilluns passat.