Torna el Saló Internacional del Caravaning al recinte de Gran Via Fira Barcelona. Enguany, de l’11 al 19 d’octubre se celebrarà la 38a edició amb més de 700 models de vehicles de les principals marques i 180 empreses expositores. La cita és referent en el sector, essent l’esdeveniment més gran a Espanya i el segon a tota Europa.
El Saló Internacional del Caravaning tornarà a convertir Barcelona en el punt neuràlgic d’un sector en plena expansió
Però no només hi haurà caravanes i autocaravanes, sinó que també comptarà amb una àmplia oferta de complements, accessoris i activitats per a tots els públics que posen l’accent en la sostenibilitat i les noves formes de viatjar.
Més de 180 empreses i 700 models de vehicles
Amb aquest saló, els aficionats i professionals del sector tindran l’oportunitat de conèixer les novetats de més de 180 empreses expositores en més de 34.000 metres quadrats. Grans marques com Adria, Benimar, Caravelair, Carthago, Nissan o Westfalia faran parada a la fira per presentar els seus nous models.
En total, més de 700 models de diferents caravanes, autocaravanes, campers i tot terrenys preparats per començar l’aventura
Però això no serà tot, sinó que l’exposició comercial es completarà amb espais dedicats a la camperització, el lloguer, la moda outdoor i els accessoris, així com amb propostes relacionades amb el món del càmping i de les minicases.
El saló vol esdevenir una plataforma per descobrir les novetats del sector, tal com indica José Manuel Jurado, president d’ASEICAR i del Comitè Organitzador de l’esdeveniment: “el Saló del Caravaning tornarà a ser la principal plataforma per descobrir les últimes tendències del sector, un revulsiu per dinamitzar-ne les vendes i un punt de trobada que atraurà milers d’aficionats de tot l’Estat.”
En la mateixa línia, Susana Colom, presidenta de GREMCAR i també del Comitè, subratlla que “enguany volem continuar sumant nous usuaris i, especialment, famílies joves, per estendre encara més l’afició al turisme de natura”.
Activitats per a tota la família
Així mateix, si parlem del saló no ens podem limitar a l’aparador comercial, sinó que l’hem d’entendre com una plataforma de coneixement i tendències del món del camper. Per tant, són moltes les iniciatives de divulgació i assessorament que ofereixen respostes als diferents públics, des del caravanista més experimentat fins als novells i aventurers.
Amb aquest objectiu, un any més l’àrea Travelvaning es posa en marxa amb un programa de conferències, taules rodones i presentacions enfocades a divulgar sobre el sector. Per arrodonir l’oferta formativa, els experts del fòrum virtual especialitzat AC Pasión posaran a disposició dels assistents serveis d’assessoria personalitzada.
I per als més petits el Caravaning Kids és l’espai perfecte per fer les primeres passes en aquest model de turisme de forma lúdica, inclusiva i sostenible. Com a novetat, aquest any l’espai ha estat completament reimaginat, de la mà de la cooperativa de treball d’iniciativa social Tata Inti. Per completar l’experiència, també hi haurà el Gastrovaning, l’espai gastronòmic del saló.
Dues novetats més d’enguany són, d’una banda, ‘La Nit del Caravaning’, una vetllada per reunir, en un ambient distès, expositors i professionals del sector i, d’altra banda, la possibilitat d’un aparcament propi si s’accedeix amb caravana o autocaravana al saló.
Caravaning: un nou model de turisme
En els darrers anys, són visibles els canvis en el model turístics i una marcada aposta per un turisme més slow, que convida a viatjar de forma més relaxada, menys planificada i centrada en el moment.
Una altra tendència a l’alça és el ‘coolcation’, és a dir, viatges cap a destinacions amb climes més temperats en resposta al canvi climàtic. La van life, associada a l’auge dels nòmades digitals i de la camperització de furgonetes, continua guanyant adeptes entre els joves aventurers que busquen la llibertat i flexibilitat de viure, viatjar i treballar des de qualsevol lloc.
A tot això, s’afegeix el menor impacte ambiental del caravaning respecte a altres models turístics. Segons un estudi elaborat per ASEICAR juntament amb SGS España, un viatge en autocaravana pot generar fins a un 30% menys d’emissions de CO₂ per persona que una combinació d’avió, hotel i cotxe de lloguer. Aquestes dades reforcen el posicionament del caravaning com una opció responsable i en sintonia amb les noves demandes d’un turisme sostenible.
Tot això i molt més seran les tendències i novetats que es podran veure al Saló del Caravaning, un esdeveniment que combina exposició de vehicles amb assessoria, entreteniment i gastronomia per reforçar Barcelona com a capital d’aquest nou model turístic.