Durant anys, la carretera de l'Arrabassada de Barcelona (la BP-1417), a la serra de Collserola, era la més perillosa del país. Aquesta tenia la fama de ser molt complicada i les dades ho avalaven. Ara, però, aquesta situació ha canviat i el punt negre es desplaça de la capital del país cap al Camp de Tarragona, concretament el Baix Camp: la carretera T-314, entre les ciutats de Reus i Cambrils, s'ha situat com el tram amb un índex de perillositat més alt a Catalunya al trienni 2022-2024, segons dades del 24è estudi IRAP del RACC. Aquesta carretera també es coneguda com la del Parc Samà i des de fa anys és també la més perillosa de la demarcació de Tarragona. L'Arrabassada passa així a ocupar la segona posició del rànquing. Una dada preocupant que es desprèn de l'informe és que el 26% de la xarxa viària analitzada presenta un risc alt o molt alt d'accident greu o mortal, dos punts més que en el període anterior, i aquest risc es concentra a carreteres convencionals. Els sinistres greus i mortals han crescut gairebé un 5% en aquests anys que les motos, malgrat representar només el 3,2% de la mobilitat global, estan implicades en el 47% dels accidents mortals.

Si compara amb les dades dels primers estudis, a principis de segle, les xifres de víctimes mortals a les carreteres s'ha reduït significativa. Amb tot, les dades del 2025 respecte des de l'any passat és negativa: Fins al 30 de novembre van morir 133 persones en 125 accidents mortals a la xarxa viària interurbana. Durant el mateix període de l’any passat, van perdre la vida 126 persones en 115 sinistres. Si es compara amb el 2019 la reducció és del 20,4% pel que fa a les víctimes mortals i del 18,9% pel que fa als accidents. L'estudi també analitza els diferents col·lectius i 60 de les víctimes són vulnerables (motoristes, vianants i ciclistes), les mateixes xifres que l'any passat. Concretament, 43 eren motoristes, 12 vianants i 5 ciclistes. La situació dels motoristes és especialment complexa, ja que són el col·lectiu amb més morts (tot i haver-se reduït la xifra respecte del 2024) i suposen un terç del total.
Les carreteres més segures
En l'altre costat de la balança es troben les carreteres més segures, on en unes altres paraules, les que tenen un índex de perillositat més baix. Segons l'estudi del RACC, l'A2 entre Vidreres i Aiguaviva és el tram amb menys risc de tot Catalunya i on, malgrat la seva alta intensitat, ja que hi passen més de 34.000 vehicles cada dia, no ha registrat cap accident mortal o greu en l'últim trienni. Enguany s'han detectat tres trams que en l'estudi anterior sense accidents amb víctimes mortals ni ferits greus i hi ha 587 quilòmetres que tenen un risc igual a 0.