Nou episodi de pluges intenses per aquest dimarts a la tarda en diversos punts de Catalunya. Concretament, les zones més afectades seran les Terres de l'Ebre, Lleida i Girona. Davant d'aquest nou front que arriba a Catalunya, la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha avisat de possibles crescudes sobtades en barrancs i lleres menors a les comarques de Lleida i les Terres de l'Ebre i Protecció Civil ha activat el Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) en fase d'alerta a diverses comarques del nord i extrem sud del país.
Possibles crescudes de barrancs
L'episodi de pluges intenses podria anar acompanyat de possibles crescudes de barrancs i lleres menors, segons ha avisat la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre, davant dels avisos de l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet). Aquestes crescudes es podrien produir, sobretot, a les comarques de les Terres de l'Ebre i Lleida. Més enllà de Catalunya, aquesta situació també podria produir-se a l'est de Castella i Lleó, al sud del País Basc, Navarra, La Rioja, Aragó i al nord del País Valencià, segons ha indicat l'organisme en un comunicat.
Tanmateix, ha recomanat als ciutadans estar atents a l'evolució de les dades meteorològiques i hidrològiques a través del web de l'Aemet, de la CHE i "sempre seguir les recomanacions dels serveis de protecció civil".
Activat el Pla INUNCAT
Precisament, Protecció Civil ha activat el Pla especial d'emergències per inundacions de Catalunya (INUNCAT) en fase d'alerta davant les previsions de pluges intenses aquesta tarda a diverses comarques del nord i extrem sud del país. En concret, el Servei Meteorològic preveu que es pugui superar el llindar de risc d'intensitat —més de 20 litres per metre quadrat en mitja hora— a partir d'aquest dimarts al migdia i fins al vespre a les comarques de Girona i a les Terres de l'Ebre. La probabilitat és més alta a les comarques de la Garrotxa, el Pla de l'Estany i l'Alt Empordà. L'extensió del fenomen serà local i els xàfecs aniran acompanyats de tempesta, i localment calamarsa o pedra petita.
Davant d'aquesta situació, Protecció Civil ha demanat molta prudència en les activitats a l’aire lliure i en la mobilitat i ha recordat que és molt important que no es travessin rieres, barrancs, torrents ni cap zona inundable en general allà on plogui o on ja hi hagi acumulació d’aigua.