L'Ajuntament de Màlaga ha obert un expedient per retirar l'autorització administrativa anual concedida a l'empresa de patinets Lime perquè no s'ajusta a les exigències municipals.

Malgrat que l'operador, en aquest cas, Álvaro Salvat responsable de l'empresa a Espanya i Portugal, té opció a al·legacions, ja s'ha començat a observar una evident disminució de la flota de vehicles de Lime a la capital, després de l'obertura de l'expedient.

El regidor de Mobilitat de la ciutat, José del Río, ha declarat en diverses ocasions que el seu departament serà "inflexible" amb les empreses que estiguin incomplint l'ordenança.

Les autoritzacions referides als patinets tenen caràcter anual, segons recull en l'ordenança de Mobilitat, en vigor des de finals de l'any passat. A l'article 44 del text, s'especifica la necessitat que les empreses compleixin uns mínims per disposar del permís de funcionament.

patinet electrico llimi

Abans de Lime, l'empresa de patinets Bird també va deixar d'operar per decisió municipal fa ja algunes setmanes. L'Ajuntament de Màlaga va decidir expulsar aquesta empresa californiana del procediment d'atorgament de llicències de patinets compartits a la seva ciutat per incompliment de la normativa municipal i de les exigències de la Direcció General de Trànsit.

El director de Bird a Espanya, Toni Riera, va rebutjar firmar la declaració responsable que en aquell moment li sol·licitava l'Ajuntament de Màlaga per certificar que els seus vehicles compleixen la normativa, una de les opcions que tenia per poder continuar operant a la ciutat, i va optar per presentar la documentació, una cosa que tampoc no ha succeït.

A més de Lime, els altres operadors que donen servei a la ciutat són Link, Dott i Voi, amb un màxim de 300 vehicles.