Els madrilenys han tornat a elegir a la Fundació Jiménez Díaz com el millor hospital d'alta complexitat de la regió, i de tot el Sermas, segons reflecteixen els resultats de l'última Enquesta de Satisfacció dels usuaris dels serveis d'assistència sanitària pública de la Comunitat de Madrid (CAM) que avalua la percepció dels ciutadans dels hospitals de la xarxa pública autonòmica i que correspon a l'exercici 2022, en la qual el centre ha obtingut un Índex de Satisfacció Global (ISG) del 92,39%.

D'aquesta manera, l'hospital madrileny es manté en el primer lloc|parada del seu grup, el de centres d'alta complexitat, la mitjana de la qual és de 89,79 per cent i supera en gairebé 3 punts percentuals l'ISG mitjà de tots els hospitals del Servei Madrileny de Salut (Sermas), situat en 89,44%.

A més, la Fundació Jiménez Díaz ha registrat els nivells més baixos de disconformitat del seu grup, mesurats mitjançant la taxa de reclamacions per cada 10.000 actes, amb 4,9 reclamacions per cada 10.000 actes, davant les 19,11 reclamacions per cada 10.000 actes de mitjana dels hospitals d'alta complexitat i a les 24,78 reclamacions per cada 10.000 actes de mitjana registrades en el conjunt dels hospitals del Sermas.

Igualment, respecte a l'anterior edició d'aquest document, l'hospital manté els nivells alts de satisfacció dels usuaris en els àmbits de Consultes Externes i Cirurgia Ambulatòria, aconseguint valoracions de 95,7% i de 95% respectivament. Quant a l'Hospitalització, obté una puntuació del 94,4%, mentre que les Urgències es valoren amb un 84,5%. Respecte a l'Índex de Recomanació Global (IRG) aquest assoleix el 96,53%, de nou el més alt del seu grup de complexitat.

HOSPITAL REI JUAN CARLOS

Juntament amb la Fundació Jiménez Díaz, els hospitals universitaris Rei Joan Carles (Móstoles), General de Villalba (Coll Villalba) i Infanta Elena (Valdemoro) també mantenen les primeres posicions de satisfacció respecte als seus grups de referència. A més, juntament amb la Fundació Jiménez Díaz, són els quatre centres que han registrat nivells més baixos de disconformitat dels seus respectius grups de referència, situant-se en tots els casos la taxa de reclamacions molt per sota de la mitjana registrada per a tots els hospitals del Sermas.

Així, en relació amb l'ISG del grup de centres de complexitat mitjana, l'hospital mostoleño assoleix la segona posició, amb un 91,43%, més de dos punts per sobre de la mitjana d'aquest grup de complexitat, que se situa en el 89,01%, i prop de dos punts per sobre de la mitjana|mitja de tots els hospitals del Sermas, gràcies a les elevades valoracions que els usuaris li han atorgat en els diferents apartats analitzats per l'informe de la Conselleria de Sanitat de Madrid. Entre elles, destaca la Humanització en el seu Servei d'Urgències, que assoleix una puntuació de 83,70%, la més alta, no només del seu grup de referència, la mitjana del qual és de 79,30%, sinó de tot el Sermas, que té una satisfacció mitjana de 79,25% en aquest àmbit.

Igualment, el Rei Joan Carles manté alts els nivells de satisfacció dels usuaris madrilenys en els quatre àmbits valorats per l'enquesta, obté un IRG del 94,29%, i és també el segon dels centres de complexitat mitjana de Madrid amb el nivell més baix de disconformitat, amb una mitjana de 7,76, més de 26 punts per sota de l'índex mitjà del seu grup de referència, que és de 34,47 per cada 10.000 actes, i 17 per sota de la mitjana dels hospitals de la Comunitat de Madrid.

NIVELL DE DISCONFORMITAT

Quant al General de Villalba es manté en la tercera posició del grup de complexitat mitjana, superant en dos punts la mitjana d'aquest, amb un ISG del 91,14% a causa de les elevades valoracions que els usuaris li han atorgat en els diferents apartats analitzats per l'informe, entre les quals destaca el 96,9% en l'àmbit de l'Hospitalització i un IRG del 94,95%.

Així mateix, l'Enquesta de Satisfacció posa de manifest una vegada més un valor diferencial que el centre villalbino porta a gala des de fa temps: tenir el nivell de disconformitat més baix -2,91 per cada 10.000 actes-, no només del seu grup de complexitat, sinó de tot el Sermas.

Finalment, entre els centres de baixa complexitat, l'hospital valdemoreño lidera la classificació per sisena vegada en els últims deu anys, amb un ISG del 90,68%, superant també el 89,14 per cent de mitjana d'aquest grup, com a conseqüència de les valoracions que els usuaris li han atorgat en els diferents apartats analitzats per l'informe, com l'obtinguda en el segment d'Hospitalització, que assoleix el 96,3%.

L'Infanta Elena obté també la millor puntuació del seu grup de referència en l'àmbit de la Humanització en Urgències, amb un 83,44%, 4,20 punts per sobre a la mitjana del Sermas, registra el nivell de disconformitat més baix d'aquest grup, amb 9,14 reclamacions per cada 10.000 actes, davant les 25,57 de mitjana als hospitals de la seva mateixa complexitat, i assoleix l'IRG més alt del mateix, un 93,84%, que s'eleva fins al 97,5% dels usuaris si es tracta de recomanar la seva Hospitalització.

L'ISG es calcula amb la mitjana de satisfacció general obtinguda en les àrees d'Hospitalització, Consultes Externes, Cirurgia Ambulatòria i Urgències a les enquestes realitzades als usuaris de la xarxa sanitària pública madrilenya.