L'ex-director general dels Mossos d'Esquadra, Pere Soler, ha denunciat que Vueling no l'ha deixat embarcar en un vol a Brussel·les aquest dilluns perquè el document que ha presentat on deia que era negatiu en la prova PCR de la Covid-19 estava escrit en català.

L'incident ha tingut lloc aquest dilluns al matí, quan la companyia li ha dit que el govern de Brussel·les els podia multar a ell i a l'empresa per no dur la documentació en regla, segons ha avançat Catalunya Ràdio i ha confirmat el mateix Soler a l'ACN. Soler ho considera "arbitrari", perquè, segons ha explicat, sí que s'ha deixat pujar a l'avió els passatgers que presentaven la PCR en castellà, quan, en canvi, Brussel·les limita els idiomes a l'alemany, l'holandès, l'anglès o el francès.

Soler viatjava per reunir-se amb Puigdemont i els consellers a l'exili

Segons el relat de Soler, que viatjava a Brussel·les per reunir-se amb el president de la Generalitat Carles Puigdemont i els consellers a l'exili Lluís Puig i Toni Comín, abans de comprar el bitllet va consultar la documentació necessària a la pàgina web del govern belga, on va veure que necessitava la PCR negativa. La web de Vueling, en canvi, "no deia res" dels requisits necessaris per volar a Brussel·les. Aquest matí, quan ha intentat embarcar, li han dit que la PCR estava en català i que "no podia ser". Li han dit que la traduís o que "no podia volar".

Soler s'ha queixat argumentant que enlloc del web de Vueling s'indicava la llengua de la PCR, però li han replicat que si no era en castellà, "els podien posar multa a ells com a companyia i a mi com a usuari". Soler ha demanat volar sota la seva responsabilitat, però la companyia tampoc hi ha accedit.

La PCR havia de ser en alemany, holandès, anglès o francès

Després d'això ha presentat una queixa a l'aeroport i al web de Vueling, on ha vist, a l'apartat de reclamacions, que Brussel·les demana la PCR en alemany, holandès, anglès o francès. "En cap cas en castellà, i en canvi sí que s'ha deixat passar les persones que la duien en aquest idioma". És per això que Soler acusa Vueling d'arbitrarietat, perquè "deixen passar la gent que la porta en castellà, però no la gent que la porta en català".

Vueling ha contestat a la reclamació de Soler afirmant que si no es presenta la documentació en regla, el personal té l'obligació de no deixar embarcar l'usuari, sense que això suposi cap mena de devolució o reemborsament. Soler manté que es tracta d'una discriminació arbitrària i no descarta emprendre accions legals contra la companyia.

T'ha fet servei aquest article? Per seguir garantint una informació compromesa, valenta i rigorosa, necessitem el teu suport. La nostra independència també depèn de tu.
Subscriu-te a ElNacional.cat