El corredor sud de Rodalies es podria veure greument afectat per les obres de tres mesos que previsiblement començaran entre finals d'any i principis de l'any que ve. Concretament, si les línies R2 Sud, l'R14, l'R15, l'R16 i l'R17 es veuran afectades perquè Adif farà treballs de manteniment als túnels, que estan afectats per la corrosió, amb el pressupost de 3,7 milions d’euros. Tècnicament, són tres obres diferents que es faran simultàniament: la reparació dels fonaments del Viaducte del Garraf; el recalcament del Pont sobre la Cala d’Aiguadolç; i la reconstrucció i recondicionament del fals túnel 96 bis del Garraf. Ja de per si, aquestes línies es veuen afectades diàriament: segons dades de Territori, l'R15 és la que més problemes rellevants suma, 111 en 182 dies, mentre que l'R14 en compta 77 i l'R16, 69. L'R13 i l'R17 en comptabilitzen 45 cadascuna i l'R11, 27, per davant de l'RG1 amb 9 i l'RL4, amb una. En canvi, pel que fa a l'R2, acumula un total de 15.005 minuts de retards (250 hores) i una dotzena d'incidències.

Per tot plegat, Esquerra Republicana vol posar fil a l'agulla i actuar abans que comencin aquestes obres que podrien provocar un col·lapse total. En una proposta de resolució que han registrat els diputats de la vegueria del Penedès, Carles Campuzano, Joan Ignasi Elena i Lluïsa Llop, reclamen al Govern garantir, juntament amb Renfe i Adif, un pla alternatiu de transport "adequat, eficient i acordat". Concretament, els republicans demanen que el pla alternatiu de transport pugui preveure les freqüències i capacitat suficient, instal·lacions, accessos i vehicles accessibles, coordinació intermodal entre tots els serveis de transport públic, i comunicació "clara, efectiva i amable de manera continuada". 

Esquerra Republicana també proposa estudiar i aplicar possibles compensacions, a càrrec de Renfe i Adif, per als usuaris, posant d'exemple descomptes en alguns títols de transport, devolucions parcials o l'extensió automàtica de la validesa dels abonaments. 

 

 

Reclamen una nova línia de bus entre Ribes i Barcelona

En aquesta línia, els republicans també reclamen reforçar el servei de bus e15.1 i e15.2 durant les obres, així com habilitar una nova línia de bus que connecti entre directament Sant Pere de Ribes amb Barcelona. En aquesta línia, també reclamen "l'agilització urgent" dels tràmits per fer funcionar novament els ascensors de les andanes de l'estació de trens de Vilanova i la Geltrú, espatllats des de fa uns mesos. Aquesta proposta s'haurà de dur a votació a la cambra catalana durant les pròximes setmanes. 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!