El president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, ha quedat en llibertat després d'un registre de 12 hores a l'autoritat portuària en una operació de la Guàrdia Civil dins l'Operació Pika, sobre el presumpte finançament irregular de CDC, i en la qual ell hi veu "intencionalitat política".

Les diligències, que han acabat a les 21.15 hores, han comptat amb la col·laboració del president del Port, que ha facilitat tota la informació requerida, segons el seu comunicat. D'altra banda, Cambra, que s'ha mostrat "sorprès i indignat" davant dels fets, ha denunciat que aquestes actuacions judicials “formen part d’una operació programada amb una clara intencionalitat política”.

“Aquesta actuació no té cap sentit jurídic atès que els procediments de contractació són impecables. No puc evitar pensar que aquesta actuació no deriva de la meva condició de president del Port, sinó que té una finalitat política clara”, ha declarat el president del Port.

Les diligències s’han efectuat sobre els expedients de dues obres (Millora del dic de l’Est, fase 4 i Nous accessos a l’ampliació sud, fase 1B), que es van licitar" mitjançant concurs públics i d’acord amb la legislació vigent, respectant tots els requeriments tècnics i jurídics" expliquen.

Una adjudicació transparent

Per raó del seu import d’adjudicació -de més de 3 milions d’euros -, les licitacions van ser anunciades al Diari Oficial de la Unió Europea i al Boletín Oficial del Estado. Les ofertes presentades constaven de dues parts: una tècnica i una altra econòmica.

Seguint amb la versió de l'empresa, les ofertes tècniques van ser analitzades i valorades per un grup de quatre tècnics -dos designats pel Port de Barcelona i dos més designats per Puertos del Estado- i les seves conclusions van ser aprovades per la Mesa de Contractació.

Des del Port, destaquen que el president mai no forma part de les meses de contractació per a l’adjudicació d’obres. Un cop aprovada la valoració tècnica, explica el comunicat, es va procedir a obrir públicament les ofertes econòmiques, a partir de les quals es va determinar de manera automàtica la puntuació final. En tots dos casos, les adjudicacions van ser aprovades pel Consell d’Administració del Port per unanimitat.