El president de la Generalitat, Salvador Illa, es reincorporarà dilluns a les seves responsabilitats al capdavant del Govern i ho farà de forma "progressiva". Illa ho ha comunicat a través d'una piulada al seu compte personal d'X, on ha assegurat que torna "amb moltes ganes, energia i determinació". El president es reincorporarà a la feina després de quatre setmanes de baixa per una infecció a l'os que va afectar també el múscul. 

Illa haurà de continuar el tractament antibiòtic, segons fons de presidència, que argumenten que, això no obstant, "l'equip mèdic ha avalat la reincorporació progressiva a les seves activitats presencials", la qual cosa continuarà compaginant amb la rehabilitació. A les 8:10 hores de dilluns farà una declaració institucional a la Galeria Gòtica.

A la seva piulada, Illa expressa l'agraïment al personal de l'Hospital de la Vall d'Hebron "per la seva professionalitat, dedicació i qualitat humana". "La nostra sanitat pública és un orgull col·lectiu", assegura, a més d'agrair "l'escalf i ànims" que ha rebut aquests dies.

Illa va arribar a urgències de l'Hospital de la Vall d'Hebron dissabte 17 de gener amb un quadre de dolor agut i dificultats motores a les cames. Diumenge 18, l'equip mèdic que l'atenia va convocar una roda de premsa per explicar que estava ingressat a l'UCI i van enumerar les proves que se li havien fet per descartar les afeccions més greus i urgents, però no van poder concretar què provocava aquella afectació. L'endemà, dilluns, van convocar una nova roda de premsa per explicar que havien diagnosticat que patia una malaltia poc freqüent, osteomielitis púbica, una infecció que havia afectat l'os i el múscul. Dimarts, es va informar que la febre provocada per la infecció havia baixat i que el dolor havia disminuït de manera significativa, per la qual cosa, Illa va abandonar l'UCI per passar a una habitació convencional.

Vuit setmanes

L'equip mèdic va prescriure un tractament antibiòtic endovenós i un procediment de recuperació intens, que es va dur a terme a l'Hospital d'Hebron. Van subratllar la importància que el tractament fos en vena per garantir que l'antibiòtic pogués arribar a l'os afectat i en una quantitat important, suficient per combatre la infecció. 

El 30 de gener, el president va abandonar l'Hospital de la Vall d'Hebron per continuar el tractament a casa seva, amb hospitalització domiciliària. En una nova roda de premsa, el director de l'Hospital, Albert Salazar, va subratllar que havia abandonat el centre sanitari caminant pel seu propi peu, amb l'ajuda de crosses i des de la seva habitació fins al vehicle que el va traslladar al seu domicili. Els metges van explicar aleshores que el tractament antibiòtic per aquesta infecció és de vuit setmanes, però no van avançar en quin moment Illa podria retornar a la seva activitat normal.

Des que Illa va agafar la baixa mèdica, ha assumit l'encàrrec de despatx el conseller de la Presidència, Albert Dalmau. La suplència es va publicar dilluns 19 de gener sense fixar data de finalització, "fins que perduri el motiu de l'absència". Es dona la circumstància que l'1 de febrer també va haver d'agafar la baixa mèdica la consellera d'Ensenyament, Esther Niubó, per sotmetre's a una intervenció d'urgència i l'encàrrec de despatx ha quedat també en mans del conseller de la Presidència.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!