El candidat de Junts per Catalunya Josep Rull ha assegurat aquest dijous en una roda de premsa a l'agència Efe que no contemplen "cap altre escenari que no sigui la investidura del president legitim Carles Puigdemont" en cas que hi hagi una majoria parlamentari que pugui avalar la investidura.

"Si ho contemplèssim estaríem afeblint la nostra posició davant del 155. Estaríem dient que el 155 és legítim", ha assegurat.

Rull no ha volgut avançar quina seria la posició de JuntsxCat en cas que fos ERC qui aconseguís la victòria. "Volem guanyar les eleccions nosaltres i que Puigdemont guanyi. I creiem que és la manera més clara i entenedora de restablir aquesta legitimitat", ha reblat tot assegurant que aquesta candidatura està en "bones condicions" per aconseguir-ho.

En ser preguntat sobre el fet que Esquerra defensa la investidura del seu candidat, Rull ha defensat la necessitat de "restituir el Govern legítim" i ha descartat que això representi cap mena de limitació per a cap partit en relació a la possibilitat de defensar les seves tesis. "Aquestes no són eleccions de partits sinó eleccions de país", ha reblat.

Amb tot, ha evitat entrar en confrontació amb ERC i ha assegurar que els "adversaris polítics" -"no enemics, no tenim enemics"- són els partits del 155. "Algú ens pretén inocular el verí del ressentiment i la rancúnia, si hi caiguèssim, el nostres moviment no tindria sentit", ha advertit en relació a la voluntat de ser un "projecte transformador de Catalunya".

Debilitat Estat

El candidat ha advertit que "el gran drama" per al sobiranisme és que "l'Estat espanyol és d'una debilitat extrema". "Els febles s'imposen. Els forts pacten", ha reblat

Aquesta és la raó que, a parer seu, explica decisions com la negativa del Suprem a la sortida de Jordi Sànchez de la presó per fer campanya, que s'ha sabut aquesta mateix migdia, i que considera d'una "gravetat extraordinària" perquè retalla els drets polítics.

"Suposa una limitació a les llibertats polítiques, és fonamental que els candidats puguin sortir a fer campanya sense cap limitació, especialment quan no hi ha sentència ferma. La llibertat política hauria de prevaldre sobre qualsevol altra circumstància", ha advertit.

Ha insistit a defensar l'1-O però no s'ha pronunciat sobre la conveniència de convocar un nou referèndum, i ha insistit que "per poder avançar qualsevol escrutini democràtic, com aquest, sempre pot ajudar".

"L'indult d'Iceta ens condemna"

En relació a la petició del candidat Miquel Iceta de defensar un indult ha assegurat que amb aquest gest els està perjudica perquè els considera ja culpables. "Demanant l'indult ens està condemnant", ha retret.

"Els indults només els tenen els culpables i nosaltres no som culpables. I ho defensarem a tot arreu". Si Iceta volia netejar la seva consciència és un afer seu, i crec que no ho aconseguirà", ha reblat.