L'exministra d'Indústria i actual regidora-portaveu del PSOE a l'Ajuntament de Madrid, Reyes Maroto, repetirà com a cap de llista en les eleccions municipals per a la capital d'Espanya un cop s'ha imposat en primàries a la també regidora i portaveu adjunta del PSOE al consistori madrileny, Enma López. Segons dades facilitades pels socialistes madrilenys, Maroto ha guanyat les primàries amb 1.045 vots, per davant dels 841 aconseguits per López. Maroto, que ja va ser candidata a l'alcaldia el 2023, disposa del suport de la direcció federal del partit, mentre que López havia presentat un projecte de renovació del projecte socialista a Madrid.
Maroto, que va quedar en tercera posició l'any 2023, per darrere del PP i de Mas Madrid (MM), s'enfrontarà així a l'alcalde en exercici i candidat a la reelecció, José Luis Martínez-Almeida pels populars, i a la líder de Mas Madrid a l'Ajuntament, Rita Maestre, que també va guanyar unes primàries a principis de juliol. Actualment, el plenari de l'Ajuntament de Madrid, amb 57 regidors, està repartit de la següent manera: PP, 29 regidors; MM, 14; PSOE, 11 i Vox, 5.
Aquest mateix diumenge, durant la celebració de les primàries, Maroto, ha defensat el seu projecte "amb arrels" i la feina feta després de votar aquest diumenge a les primàries del partit. L'exministra ha exercit el seu dret a vot a l'Agrupación de Centro i ha assegurat que la militància eliminarà "qualsevol element de diferenciació" un cop es proclami la guanyadora. Les primàries tanquen una campanya interna en què s'han enfrontat dues dirigents que fa tres anys formaven part del mateix equip electoral. El 2023, Maroto va aterrar en la política municipal després del seu pas pel govern d'Espanya, mentre que López va exercir com a directora de campanya i número tres de la llista.
Maroto ha insistit en declaracions als mitjans durant la jornada electoral que la seva proposta es fonamenta en un "treball en equip" consolidat al llarg dels últims tres anys i mig, un bagatge que busca "eixamplar la base social" de la formació i continuar amb la tendència iniciada el 2023, quan el Grup Municipal Socialista va passar de 8 a 11 regidors, cosa que ha reivindicat. "Durant aquests anys ens hem centrat fonamentalment a parlar dels problemes de Madrid, a oferir propostes, propostes realistes per ser una alternativa real al canvi que es produirà, estic segura, l'any 2027 i amb humilitat, amb tranquil·litat, però sobretot amb la feina feta", ha manifestat. També en el marc de les votacions, Maroto ha evitat aclarir si comptarà amb la seva contrincant a la llista electoral.