El president a l’exili, Carles Puigdemont, ha fet una crida, en la seva condició de president del Consell per la República, a les organitzacions que tenen càrrecs electes a les diferents institucions a convocar i constituir l’Assemblea de Càrrecs Electes dimecres de la setmana vinent.
La crida a convocar l'Assemblea s'està preparat des de fa setmanes. De fet, la darrera reunió on s'ha abordat aquest tema s'ha celebrat aquest mateix dimecres al Parlament, per via telemàtica. Tots els membres del Consell, entre els quals figuren els partits independentistes i les entitats, haurien donat el vist-i-plau a la carta en que Puigdemont fa la convocatòria, segons han explicat a El Nacional fonts del Consell per la República. De la convocatòria han estat també informats, segons aquestes fonts, tant el president, Quim Torra, com el vicepresident, Pere Aragonès.
JxCat ha repiulat la convocatòria a través del seu compte de Twitter mentre que el PDeCAT ha cridat els seus electes a participar en la reunió. Fonts de la CUP consultades per El Nacional asseguren que també hi participaran, mentre que ERC, tot i apuntar que no està tot tancat, assegura que treballarà perquè sigui una convocatòria "consensuada i transversal".
A través de la carta de Puigdemont als electes, que ha enviat també de manera personalitzada als partits, a l'AMI i a l'ACM, Puigdemont recorda que el Consell per la República ja va situar la convocatòria d’aquesta Assemblea, que integren diputats, regidors i senadors, com una de les respostes polítiques i institucionals a la sentència.
“La necessitat de celebrar aquesta ACE és compartida per una àmplia majoria del món sobiranista, i es fa cada dia més evident que cal reforçar un espai lliure de les prohibicions, de les amenaces i les limitacions de drets a què està sotmetent l’Estat espanyol les nostres institucions d’autogovern”, assegura.
Per aquesta raó, en nom del Consell, demana que les organitzacions que tenen electes a les diferents institucions participin activament en la “convocatòria, organització i desenvolupament” d’aquesta Assemblea que s’hauria de celebrar preferentment dimecres de la setmana vinent.
Puigdemont subratlla que aquesta és una crida que es fa extensible a tots els càrrecs electes de Catalunya que defensin el dret a l’autodeterminació. L'Assemblea es convocarà a Catalunya tot i que encara no s'ha concretat on.
Davant la falta de resposta dels electes sobre la convocatòria de l'Assemblea, aquest dilluns la CUP va convocar els càrrecs electes a una reunió a les Cotxeres de Sants, pero JxCat, ERC i Comuns van rebutjar assistir-hi. Amb tot, fonts de la CUP van assegurar que dels gairebé 300 electes que van assistir a la reunió, només un centenar eren cupaires.