“Un perill per a Espanya”, “més perillós que mai” i un “perill absolut per a la democràcia”. Reacció coordinada i a l’uníson del PP després que Pedro Sánchez sostingués que hi ha jutges que “volen fer política”, que “incompleixen la llei” i que “no fan bé la seva feina”. Ho va dir en una entrevista en Televisió Espanyola per inaugurar el curs polític en la qual va arremetre contra els jutges que investiguen el seu entorn personal: la seva dona i el seu germà. “Veig un president sense nord, em sembla tremendament antidemocràtic veure un president atacar els jutges, això no pot passar en una democràcia moderna”, ha verbalitzat Miguel Tellado en una entrevista a Las Mañanas de RNE. El secretari general del PP considera que les paraules del president espanyols són una “actitud antidemocràtica i impròpia” d’un president del govern espanyol, són “francament lamentables” i parteixen de la seva necessitat de “victimitzar-se per justificar la situació en la qual està vivint”. “Pedro Sánchez mai no és responsable de res i els altres tenen la culpa de tot sempre”, ha lamentat.

📝 Sánchez denuncia els jutges dels casos del seu entorn familiar: “Incompleixen la llei i fan política”

 

“Atacar els jutges de la manera en la qual ahir ho va fer és impropi d’un demòcrata”, ha insistit Miguel Tellado. I la crítica no s’ha quedat aquí: “Veure Pedro Sánchez justificar que es pot governar amb pressupostos o sense ells, que la seva intenció és romandre al poder costi el que costi i atacant els jutges, dinamita els fonaments de qualsevol democràcia moderna”, ha reiterat. “Jo no he vist mai el primer ministre de cap país mantenir les actituds, els comportaments i els discursos de Pedro Sánchez”, ha postil·lat. Hores abans, a X, havia catalogat el president del govern espanyol de “perill absolut per a la democràcia” i havia assegurat que està “asfixiat pels escàndols i políticament sentenciat”.

Ahir a la nit, després de l’entrevista, també es va pronunciar Alberto Núñez Feijóo a les seves xarxes socials. “Ha anat a la televisió pública a desqualificar jutges que investiguen als seus i a explicar-nos que podria continuar sense aprovar pressuposats per tercera vegada perquè és molt millor que convocar eleccions”, va denunciar el líder del PP. “Això no és anomalia democràtica. És ja un perill per a Espanya”, li va etzibar.

“Parla com Maduro o Trump” i amb un “to planyívol impostat”

Per la seva banda, la portaveu del PP al Congrés, Ester Muñoz, va comparar Pedro Sánchez amb Nicolás Maduro i amb Donald Trump i va esgrimir que el president espanyol està “més acorralat i perillós que mai”. “Els jutges que fan política són, casualment, els que estan jutjant la seva família, el seu partit i el seu govern. Només aquests”, va ironitzar. Finalment, la portaveu del PP al Senat, Alicia García, va retreure a Sánchez que hagi “perdut qualsevol contacte amb la realitat”. “Es riu de les imputacions, parla de persecució dels jutges... tot amb un to planyívol tan impostat que espanta”, va reblar.

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l’actualitat, en un clic!