La vicesecretària de Política Social del Partit Popular i expresidenta del Congrés dels Diputats, Ana Pastor, ha titllat de "bestiesa" l'assignatura de matemàtiques amb sentit emocional que està preparant el Ministeri d'Educació en el nou currículum de l'educació primària

"La cosa té gràcia, quan algú vol parlar d'alguna cosa impossible es diu que vol aconseguir la quadratura del cercle i a partir d'ara parlarem del model socioemocional de matemàtiques", ha fet escarni Pastor en declaracions als mitjans de comunicació a l’inici de l'etapa del Camí de Santiago.

"Una ximpleria"

La dirigent dels populars valora la proposta del Ministeri d'Educació molt negativament: "Algú ha perdut el nord. Si ho fessin a propòsit, no ho podrien fer pitjor". I ha seguit criticant l'assignatura: "En lloc d'estar preocupats perquè les nenes i els nens tinguin una educació de qualitat, que l'EBAU sigui nacional o que no hi hagi fracàs escolar, ens trobem amb aquestes matemàtiques".

Pastor ha demanat que es retiri la proposta que està cuinant l'executiu de Sánchez i ha assegurat que "no hem de dir ximpleries ni bestieses per veure si fem un titular". Per tot això, la vicesecretària del Partit Social del PP ha demanat "reforçar el coneixement de matemàtiques, però en les àrees com l'àlgebra, no en ximpleries".

Les matemàtiques amb sentit emocional

L'assignatura de matemàtiques que el govern espanyol està confeccionat per l'educació primària tindrà un "sentit emocional" per ajudar als alumnes a "gestionar" els seus sentiments. Aquesta mesura busca erradicar les "actituds negatives" cap a la matèria i acabar amb "les idees preconcebudes de gènere" amb el fi de "fomentar el benestar de l'alumne i l'interès per aquesta disciplina". L’esborrany del currículum recull que "resoldre problemes matemàtics ha de ser una tasca gratificant".

El Ministeri d'Educació encapçalat per Pilar Alegría es basa en l'OCDE, que assegura que la falta de vocació en sortides professionals STEM (Ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques) entre les noies és "un problema que comença molt d'hora" per la "poca confiança" que tenen en si mateixes respecte al seu domini de les matemàtiques.

Quina finalitat tenen les noves mates?

En el "sentit socioemocional" es tracta de desenvolupar "habilitats personals" per "reconèixer les fonts d'estrès, mantenir actitud positiva, ser perseverant i pensar de forma crítica i creativa".

El currículum diu així: "L'adquisició d'habilitats emocionals dins de l'aprenentatge de les matemàtiques fomenta el benestar de l'alumnat i l'interès per la disciplina i la motivació per les mates des d'una perspectiva de gènere, a la vegada que desenvolupa resiliència i actitud proactiva davant dels nous reptes matemàtics, en entendre l'error com una oportunitat d'aprenentatge i la varietat d'emocions com una ocasió de créixer de manera personal".

Imatge principal d'Ana Pastor a l'estrada. - Europa Press