El PP ha registrat al Congrés una petició formal perquè la Moncloa ensenyi la proposta d'acord amb 21 punts que el president català, Quim Torra, va lliurar al cap de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, en la reunió que tots dos van fer a Barcelona el dia 20 de desembre.

La sol·licitud l'encapçala la portaveu adjunta del grup popular, Isabel Borrego, i està adreçada a la presidència del govern espanyol. La diputada hi reclama el "document lliurat pel president de la Generalitat al president del govern a la cimera bilateral celebrada el 20 de desembre passat al Palau de Pedralbes (Barcelona)".

Borrego invoca l'article 7 del reglament de la cambra, que estableix que "per al bon compliment de les seves funcions parlamentàries, els diputats, previ coneixement del respectiu grup parlamentari, tindran la facultat de recollir de les administracions públiques les dades, informes o documents que tinguin en poder seu".

També recull que la sol·licitud s'adreçarà a través de la presidència del Congrés i que l'administració requerida haurà de facilitar la documentació sol·licitada o manifestar a la presidenta del Congrés, abans de trenta dies, les raons fonamentades en dret que ho impedeixin.

Aquest matí el líder del PP, Pablo Casado, anunciava a Pamplona aquesta iniciativa, amb la finalitat de que el cap de l'executiu espanyol, Pedro Sánchez, "ensenyi" el document de les 21 mesures proposades per Torra i saber què "està negociant a esquena de les Corts Generals".