Ja tenim els decrets d'habitatge, si els decrets, perquè en són dos. Pedro Sánchez ho ha tornat a fer i portarà a aprovació aquest divendres al Congrés dels Diputats dues propostes, incapaç d'aplegar en una de sola el que reclamen les formacions que li van donar suport a la investidura. Ja ho dèiem, posar d'acord formacions que estan als antípodes com ara Junts per Catalunya i Podem és impossible, i tot plegat ha acabat dos textos: un que reculli les propostes que podrien votar el màxim de forces, i un altre amb les demandes de Sumar i altres formacions a l'esquerra del PSOE. Quin tirarà endavant? Un misteri que no desvelen les portades que trobem aquest dimecres al quiosc perquè la lletra petita dels decrets encara es desconeixia quan van passar per la rotativa i això és el que acabarà decidint a formacions com Junts.
Davant d'aquest panorama, el trio de la benzina és qui fa més sang amb l'executiu espanyol. "PSOE i Sumar enganyen als acampats de Sol amb els decrets d'habitatge", afirma La Razón, que posa èmfasi amb la manca de suport que tenen, per ara les dues propostes aprovades pel Consell de Ministres. No ho veu igual El Mundo, que apunta que "Sánchez acontenta el carrer i castiga el petit propietari" i apunta que des de la Moncloa han admès "en privat" que "no és possible" resoldre la crisi de l'habitatge a curt termini. L'ABC, per la seva banda, para atenció amb els propietaris i el sector immobiliari i destaca que "El govern espanyol amenaça els arrendadors amb contractes indefinits" i recull l'avís del sector immobiliari que les mesures faran caure l'oferta de lloguer.
Sense els suports garantits
Els diaris editats a Catalunya posen l'èmfasi la dificultat que tindrà Pedro Sánchez per tirar endavant les propostes aprovades en Consell de Ministres. "El govern espanyol posarà a prova la seva majoria amb dos decrets sobre habitatge", proclama La Vanguardia, mentre que l'ARA destaca que els decrets no tenen els suports garantits. El Periódico opta per avançar la lletra petita del decret referida als fons voltor i avança que el no podran adquirir habitatges per sota del 70% del seu valor i, en cas de fer-ho, ho hauran de destinar a lloguer assequible. Les mesures anunciades en matèria d'habitatge per Salvador Illa al debat de política general que va començar aquest dilluns al Parlament tenen un foradet a les portades, eclipsades pel que es cou a Madrid.
L'avís de Felip VI sobre Ceuta: "Inacceptable"
Hi ha, però un altre protagonista a les portades d'aquest dimarts i és el rei Felip VI, que al sopar oficial que va oferir al president francès, Emmanuel Macron. El monarca espanyol va assegurar que "la intrusió massiva a Ceuta violant una frontera europea és inacceptable" i va reclamar el suport de la Unió Europea. A l'espera de quan tindrà lloc la reclamada visita del rei espanyol a Ceuta, el monarca surt en defensa de Ceuta per segon cop, una defensa que es recull a totes les portades excepte, ves per on, a la del diari més monàrquic editat a Barcelona.
