Venen mal dades pels hooligans de Juan Guaidó, el president-encarregat de Veneçuela, l’opositor del president Nicolás Maduro. Guaidó ha fracassat a l’hora de convocar els seus conciutadans a envoltar les casernes per convèncer els militars que deposin Maduro. Els diaris que se’l miren de mal ull (El País, El Periódico) ho estenen ben estès als seus titulars de portada, com qui no vol la cosa.

A l’altra banda del ring mediàtic, els diaris que fan de pancarta a Guaidó (La Razón, ABC, El Mundo) tenen avui una opció per escapolir-se’n: sembla ser que els dos galls del PP, Pablo Casado i Alberto Núñez Feijóo s’han abraçat, tot conjurant-se per recuperar tota mena de moderats que no els van votar. En un esforç per no remenar el vesper, es presenta la cosa com una mena de segona oportunitat per a Casado, malgrat que més aviat sembla que després de les eleccions municipals ja en parlarem de qui mana al PP. De moment, Feijóo “marca el camí”, com diuen tant El Mundo com La Vanguardia.

El diari dels Godó és l’únic que dona una notícia-notícia en portada. Que el Tribunal Constitucional hagi d’establir com s’aplica el 155 vol dir moltes coses. Una de no menor és que Rajoy, i els que li van donar suport, no ho van fer bé. A veure com acaba el debat al si del TC, perquè així no pot quedar la cosa.

Segueix guerrer El Punt Avui. Entrevista a l’advocat Jordi Pina, que diu coses que tots els lectors del diari ja tenen per ben certes. L’Ara fa el seu diumenge amb un tema diferent. El Periódico titula per sobre de les seves possibilitats dient que les municipals a Barcelona decidiran el futur del procés i la pugna per l’hegemonia partidista en el sobiranisme —es poden esperar ben asseguts—. En fi: tinguem el diumenge en pau. Almenys fins a migdia.

EP

EPC

EM

ABC

LR

LV

EPA

ARA