El tema del dia continua sent i sens dubte serà el decret d'habitatge que Pedro Sánchez s'ha compromès a aprovar aquest dimarts en la reunió del Consell de Ministres. La negociació, com era d'esperar, és molt complicada i així ho recullen les portades. No ens enganyem, posar d'acord formacions que estan als antípodes en aquesta matèria com Junts i Podemos no és fàcil, encara que el president espanyol s'entesti a fer-ho, ja que s'hi juga molt. En paral·lel, la Maricarmen podrà tornar al seu pis amb vistes al parc del Retiro després de l'acord a què s'ha arribat amb l'empresa propietària de l'immoble per un lloguer similar al que pagava abans. Ara només falta que ella accepti. I enmig de tot plegat, però, el president del Tribunal Constitucional, Cándido Conde Pumpido, ha cantat la canya al Tribunal Suprem, a qui ha acusat de vulnerar els drets de Dolors Bassa en negar-li l'amnistia pel delicte de malversació. D'això no en parlen la majoria de les portades, que amaguen veritats com temples.
Conde-Pumpido i l'amnistia de la malversació
El contundent pronunciament del president del Tribunal Constitucional contra l'actuació del magistrat Pablo Llarena només ho recull a la seva primera pàgina un diari editat a Madrid, El País, tot i que no carrega les tintes contra el Tribunal Suprem. Més contundent és El Periódico, que apunta que "Pumpido acusa el Suprem d'haver vulnerat l'esperit de la llei d'amnistia", mentre que l'ARA recull una curta però explícita declaració de Conde Pumpido: "L'amnistia és de sentit comú". El president del TC empara l'exconsellera Dolors Bassa assegurant que la interpretació feta per Llarena és contrària a l'esperit i la finalitat de la llei d'amnistia, un pronunciament que, juntament amb el que es preveu al recurs de Jordi Turull, aplana el retorn de Carles Puigdemont. Això cou als rotatius del trio de la benzina, que ja han donat per amortitzats els líders del procés, nou anys després de l'exili o la presó de la majoria dels membres del Govern. Dos anys, hauran passat dos anys des que es va aprovar la llei i s'acabarà aplicant al 100%.
Decret Maricarmen
Més urgent és l'aprovació del decret d'habitatge, l'anomenat decret Maricarmen. La proposta inicial de Sánchez, que entre altres mesures preveu amb la pròrroga dels lloguers durant dos anys i la prohibició de desnonar persones vulnerables fins al 2028, no acontenta els socis. Junts considera que les mesures deixen desprotegits els petits propietaris, mentre que Podemos entén que el decret es queda molt, molt curt. Enmig de tor plegat, Pedro Sánchez llança aquesta màxima des de la primera pàgina de la portada de La Vanguardia: "Patriotisme és evitar que una dona gran acabi al carrer", mentre des de l'ABC tiren d'hemeroteca per recordar la promesa feta pel president del govern espanyol el juliol del 2024 quan va prometre 184.000 habitatges més de lloguer, mentre que l'oferta ha caigut en 300.000, segons el rotatiu. La Razón, per la seva banda, mira cap a Ceuta i de la crisi de l'habitatge només creu que paga la pena portar a la primera plana que la Maricarmen podrà tornar aquest dijous a casa seva, quan surti de l'hospital, gràcies a un acord amb l'empresa propietària del pis.
