Parlamentaris argentins amb estelades rebutgen Felip VI

Parlamentaris de Còrdova (Argentina) han rebutjat la presència del rei Felip VI al Congrés de la llengua espanyola que se celebra en aquesta localitat llatinoamericana, mostrant estelades i pancartes a favor dels presos polítics catalans. Alguns dels cartells proclamaven "Visca Catalunya lliure" i "Fora la monarquia".

Els diputats que han protestat al Parlament de la província de Còrdova formen part del denominat Front d'Esquerres argentí.

El diputat Peressini ha declarat a la premsa, segons informa el diari En redacción, que "rebutgen la presència del rei Felip VI a l'Argentina com a agent imperialista, que oprimeix els pobles del món i que representa el sector que va ser còmplice de la dictadura a Argentina com ara ho és de l'ajustament de Macri, Schiaretti i l'FMI".

Aquest és el segon moviment que es produeix aquesta setmana a Amèrica llatina contra la monarquia espanyola, després que Mèxic ha demanat que demani perdó per la conquesta dels segles XVI i XVII.