El ple municipal de l'ajuntament de Barcelona ha servit als diferents grups de l'oposició per provocar una allau de retrets contra l'alcaldessa, Ada Colau, per les despeses en publicitat durant la crisi del coronavirus. Després de la polèmica de principis de mes pel concert als balcons, que va haver de ser anul·lat després de una cadena de cancel·lacions dels artistes pel seu elevat cost, les noves campanyes 'Ens en sortirem' i 'Barcelona té molt poder' han tornat a desencadenar les crítiques.

Ha estat durant la sessió celebrada aquest divendres, en motiu de l'aprovació d'una proposició del PP que demanava que els funcionaris dels Serveis jurídics municipals fessin un informe per analitzar la legalitat dels contractes publicitaris de l'ajuntament. Tots els grups hi han votat a favor, també els de govern, malgrat que la regidora d’Hisenda, Montserrat Ballarín (PSC), ha assegurat que aquest informe ja està fet i serà enviat a l'oposició.

El debat, però, ha servit perquè l'oposició demani transparència i retregui a l'ajuntament que gasti diner públic en anuncis i cartells que diuen 'Barcelona té molt poder', però que no resolen "cap problema". A més, han lamentat la falta d'ètica d'aquestes campanyes i JxCat ja ha avisat que portarà el cas al comitè d'ètica municipal. 

Posteriorment, en un prec formulat per JxCat a l'alcaldessa, Colau ha negat que es tracti de campanyes de "propaganda", ha defensat que estan dins el "límit pressupostari" i que són sobre "preocupacions de la ciutadania", com la reactivació econòmica". A més, ha avisat que l'exalcalde Xavier Trias va gastar molt més en publicitat durant el seu mandat i que el seu govern, quan va entrar, ho va reduir.

La nova polèmica arriba després que l'ajuntament contractes com a director creatiu Ignacio Martínez Padilla, que va ocupar aquest mateix càrrec a l’Ajuntament de Madrid entre abril del 2016 i juny del 2019, en l’etapa de l’alcaldessa Manuela Carmena, per un sou de 68.027 euros bruts. El contracte va arribar després que fos contactat com a freelance per fer la campanya de 'Barcelona té molt poder' i que va costar 17.309 euros.