Segueix el conflicte entre el Govern i Ferrovial. La Generalitat l'ha multat durant 14 mesos consecutius per la mala gestió del telèfon d'emergències 112. Així doncs, des de febrer del 2022 el Govern ha reclamat gairebé 70.000 euros a l'empresa, segons ha avançat aquest dilluns RAC1. Les sancions que ha imposat el Govern han estat sobretot pel mal servei que ofereix l'empresa en les traduccions, ja que denuncia que hi ha usuaris que truquen al 112 sense saber ni català ni castellà i cap membre del servei sap atendre'ls. Els treballadors de Ferrovial ja fa temps que es queixen que hi ha poc personal per fer front als milers de trucades que entren en el servei. Aquest és precisament el motiu pel qual la Generalitat ha imposat la multa que ha obligat a l'empresa a pagar 68.200 euros, durant 14 mesos seguits, entre febrer del 2022 i març del 2023. No obstant això, fonts de Ferrovial han explicat que no gestiona el servei des de l'1 de febrer del 2022 perquè recau en Serveo, una entitat independent de la qual en posseeix el 25%.

Mal servei en les traduccions

Els errors greus en la gestió, la poca qualitat i, sobretot, el nefast servei en la traducció d'idiomes són els fets que ha sancionat el Govern. Segons assenyala RAC1, el problema es dona quan persones que truquen al 112 per comunicar una urgència, i no parlen català ni castellà, no poden ser ateses perquè no hi ha suficients traductors en el servei, incomplint el que marca el contracte. No és la primera multa que la Generalitat imposa a l'empresa, l'anterior va ser fa un any, i la multa va ser de gairebé 19.000 euros per no complir el nivell del servei que s'havia acordat. Fonts d'Interior han indicat que aquestes sancions són habituals i que estan previstes "en qualsevol contracte de serveis d’aquest tipus, a l’apartat de possibles penalitzacions que acorden les dues parts". 

Aquest no ha estat l'únic contracte entre Ferrovial i el Govern que ha generat polèmica, el primer va ser el que es va fer durant la pandèmia, quan l'empresa privada es va encarregar del rastreig de positius de covid, sense fer cap concurs públic. Una tasca que, segons els diferents partits, s'hauria d'haver gestionat des de l'atenció primària. 

Tanmateix, des de Ferrovial neguen la seva implicació i aclareixen que des de febrer de 2022, ja no està a càrrec d'aquest servei, sinó que la gestió recau en Serveo, una entitat independent de Ferrovial. 

Trasllat de Ferrovial als Països Baixos

Després de molta polèmica, el passat mes d'abril Ferrovial va decidir traslladar la seu als Països Baixos després que cap dels accionistes acabés venent els títols. El 93,3% dels accionistes de Ferrovial van votar a favor del trasllat, segons les xifres que va fer públiques la mateixa companyia després de la junta general d'accionistes. El a la fusió transfronterera va obtenir 524.626.719 vots favorables, en oposició clara a la pressió que el govern espanyol va exercir per evitar el trasllat, i en contra dels 32.564.783 que va rebre el no, el 5,79%. Ferrovial va anunciar en el seu moment que el trasllat no es faria si les peticions superaven els 500 milions d'euros, el 2,6% del capital. Per poder exercir aquest dret de separació, era necessari haver votat en contra del trasllat a la junta d'accionistes, on un 4,45% del capital es va oposar.

La votació es va celebrar a Madrid, i just després, fonts del Ministeri d'Assumptes Econòmics de Ferrovial van prometre continuar treballant "de manera constructiva amb totes les empreses espanyoles" per defensar "els seus interessos" i impulsar-ne l'expansió i el creixement. Tanmateix, van desmentir que una companyia cotitzada a l'Estat tingui dificultats per fer-ho també a la borsa nord-americana, com argumenta la firma presidida per Rafael del Pino.