A dos dies de la Bilateral pel finançament singular de Catalunya, la vicepresidenta primera del govern espanyol i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, ha assegurat que mentre el PSOE governi "mai hi haurà privilegis d'uns territoris contra altres". Ho ha assegurat, dient que els "greuges territorials" dels que parlen els populars sobre la negociació pel finançament són "mentida". També ha defensat que els socialistes treballen per "impulsar la igualtat" dels ciutadans. Les declaracions de Montero han sigut després que Oriol Junqueras avisés al PSOE i al PSC, aquest mateix dissabte al matí, que l'acord que surti de la reunió d'aquest dilluns podria no comptar amb el vistiplau d'ERC si l'Agència Tributària de Catalunya, que ha de recaptar l'IRPF des de l'any vinent, queda "subordinada" a l'agència espanyola.
Des de Cadis, Montero ha defensat que Andalusia no ha tingut mai tants recursos com els que té ara i ha criticat que el president andalús, del PP, parli de "greuge" cap a Andalusia quan s'obre el debat sobre el finançament autonòmic i, en concret, de Catalunya. Ha recordat que els populars van defensar que la quita del deute plantejada "s'havia fet per donar-li als catalans" i ha insistit que era a Andalusia a qui es perdonava més deute. La vicepresidenta primera s'ha preguntat "què té de dolent que els andalusos s'estalviïn el deute" i ha assegurat que això va "contra el sentit comú i l'interès de la gent, només per no donar la raó a Sánchez i a la ministra d'Hisenda".
Junqueras avisa al PSOE per l'Agència Tributària de Catalunya
Hores abans de la compareixença de Montero, el president d'ERC, Oriol Junqueras, ha avisat al PSOE i al PSC que l'acord que surti de la reunió d'aquest dilluns podria no comptar amb el vistiplau d'ERC si l'Agència Tributària de Catalunya (ATC), que ha de recaptar l'IRPF des de l'any vinent i anar sumant tributs gradualment, queda "subordinada" a l'agència espanyola. "ERC mai podrà estar d'acord que l'ATC no pugui exercir en plenitud les competències que li corresponen. No pot quedar subordinada a una altra agència", ha volgut deixar clar des de la seu nacional del partit a Barcelona.
Montero defensa el 'modus operandi' del PSOE pel cas Cerdán
D'altra banda, Montero també ha aprofitat per defensar que el PSOE ha actuat des del primer moment i "amb contundència" quan va aparèixer el cas Cerdán i ha assegurat que no es permetrà cap comportament com el que s'està investigant per part de ningú, "per important que sigui". En aquest sentit, ha assegurat que el PSOE "ha pres nota", ha intentat posar en marxa noves mesures i ha actualitzat el seu codi ètic i ho ha contrarestat amb la forma de fer del PP, a qui ha acusat de "destruir" proves i de no demanar explicacions a dirigents seus que tenen comportaments qüestionables. Montero ha expressat el seu suport a Pedro Sánchez, qui ha dit que és víctima d'una política del "tot s'hi val", amb relació als atacs cap al president espanyol per part dels populars sobre la polèmica sobre el negoci de les saunes del seu sogre.