El quart missatge de Nadal del rei Felip VI va registrar una audiència mitjana de 8.139.000 espectadors i un 65,7% de quota de pantalla, en el total de 27 cadenes que van emetre el discurs en directe, segons ha informat Barlovento Comunicación, amb dades de Kantar Media. A Catalunya la quota de pantalla va ser del 39,8%, la més baixa de l'Estat, amb 737.000 espectadors.

Aquestes dades estan ben lluny de les xifres de la intervenció de Felip VI del passat 3 d'octubre per comentar la situació política a Catalunya, que van veure 12,4 milions d'espectadors. Així mateix, la xifra del discurs nadalenc d'enguany és més alta si es compara amb la de l'any passat, que va tenir una audiència mitjana de 5.822.000.

La quota de pantalla a Catalunya va ser la més baixa de l'Estat, amb un 39,8%, mentre que la mitjana es va situar en un 65,7%. Segueixen Catalunya el País Basc, amb un 45,5% i les Canàries, amb un 59,2%.

La cadena que va registrar una audiència mitjana més alta va ser TVE, amb 2.638.000 espectadors i 21,3% de quota, seguida de Telecinco, amb 1.331.000 espectadors i 10.7% de quota; Antena 3, amb 1.267.000 espectadors i 10.2% de quota; La Sexta, amb 901.000 i 7,3% de quota, i Cuatro, amb 627.000 i 5.1% de quota.

El rei Felip VI va instar aquest diumenge l'independentisme a abandonar el camí que de nou portaria a "l'enfrontament i a l'exclusió" i a apostar per la "convivència, la serenitat, l'estabilitat i el respecte mutu", de manera que "les idees no distanciïn ni separin les famílies ni els amics". En el tradicional missatge de Nadal, Felip VI va referir-se als resultats de les eleccions del 21-D, va adreçar-se als nous representants dels catalans al Parlament i va llançar un avís als propers governants.