El col·lectiu Mantinc el Català ha engegat una campanya de micromecenatge per penjar una pancarta gegant a l'Spotify Camp Nou durant els partits del Futbol Club Barcelona i altres grans esdeveniments. "Amb l'adquisició de la pancarta ens volem fer presents en partits de futbol multitudinaris", explica la plataforma en una nota de premsa. Així mateix, afegeix que la idea és "poder-la exhibir en el pròxim partit del Barça contra el Madrid". Ara per ara, el pròxim Clàssic és un partit de Lliga programat per al cap de setmana del 19 de març del 2023.

La campanya és per finançar la producció de la pancarta, alhora que per fer difusió del projecte i del lema del col·lectiu: "Mantinc el català. Sempre, a tot arreu i amb tothom!". Mitjançant el lloc web TotSuma, tothom qui vulgui pot fer-hi aportacions que van des dels 2 euros fins als 5.000 euros. Fins a aquest dilluns 5 de setembre, s'han reunit mil dels 5.000 euros necessaris. Per la seva banda, la plataforma encara tramita el permís, però s'ha mostrat optimista amb la possibilitat de rebre el vistiplau del club. "La idea de la pancarta, un cop feta, és mostrar-la a tot arreu. Estadis de futbol, bàsquet, hoquei, concerts, festivals, festes majors... Si finalment no es pot al Camp Nou (confiem que sí), la podrem mostrar a molts altres llocs", ha explicat aquest dilluns en un missatge al lloc web de micromecenatge. Cal recordar que la idea va néixer al juliol, quan ja es va difondre la idea de la pancarta per les xarxes socials.

TUIT Mantinc el catala
Mantinc el Català

Per qui no el conegui, Mantinc el Català és un col·lectiu nascut a les xarxes socials que agrupa "persones preocupades pel descens continu d'ús del català". La plataforma assenyala que "som els mateixos catalanoparlants que renunciem a la nostra llengua quan algú no ens la parla d'entrada", de manera que el seu objectiu és "conscienciar els catalanoparlants de fer servir la seva llengua sempre, arreu i amb tothom als Països Catalans com a manera de fer-la present i que els qui no la parlen habitualment la coneguin i apreciïn com una llengua útil i present en el seu dia a dia". "Pensem que una llengua només sobreviu si es parla en totes les situacions i això és el que volem fer", conclou.

Vist això, és normal que el col·lectiu hagi escollit TotSuma per engegar aquesta campanya de micromecenatge. I és que es tracta d'una plataforma de finançament col·lectiu caracteritzada per "la seva vocació social i compromís amb la construcció nacional catalana". "Vol ser l'eina que faci possible finançar tota mena de projectes que comparteixin un mínim comú denominador de voluntat de progrés i sobirania pel país", es llegeix en la seva descripció.