3.500 persones clamen contra el masclisme en una marxa nocturna

Una marxa nocturna amb 3.500 participants, segons les dades facilitades per la Guàrdia Urbana, ha clamat contra la violència masclista, el racisme i la discriminació al col·lectiu LGTBI a Barcelona, on ha sortit a les 20 hores de la plaça Joanic i ha baixat per l'Eixample.

Es tracta de la VIII marxa no mixta organitzada per la plataforma s'armarà la grassa pel Dia Mundial de la Dona Treballadora, que ha convocat les dones a sortir al carrer com a prèvia a la vaga feminista d'aquest dijous i per "apropiar-se de la nit i els espais que sovint les ubiquen com a alienes". "Tornem a trepitjar els seus discursos masclistes, a qüestionar la seva comoditat i a dinamitar l'estructura que ens envolta i ens classifica com a éssers estàtics", ha explicat el col·lectiu en un manifest.

La marxa, que segueix cap a plaça Tetuan a les 23.00 hores d'aquest dimecres, ha mostrat pancartes amb lemes feministes entre les que hi ha hagut crítiques a la Llei d'Estrangeria: "És violència patriarcal, racista i colonial". Els Mossos d'Esquadra han organitzat un dispositiu que ha seguit la marxa i ha fet alguns talls de via amb l'objectiu de garantir la seguretat d'edificis concrets i de persones, segons han explicat fonts de la policia, que han afegit que ha transcorregut sense incidents.