La major part de les famílies dels presos polítics han ensopegat amb molts problemes per accedir al Suprem quan hi han arribat plegats, tot i que se'ls havia garantit dos llocs dins de la sala per cadascun dels processats.
Després de participar en l'acte unitari organitzat al passeig de Recoletos amb el president, Quim Torra i el president del Parlament, Roger Torrent, les famílies s'han dirigit directament al Suprem, però se'ls ha barrat el pas quan han arribat al primer control i han intentat accedir-hi.
Han buscat un altre accés recorrent el carrer Génova que delimita el Suprem. Tampoc han pogut entrar: "L'aforament està complert. Les instruccions que se m'han donat és que sense invitació no es pot entrar. Porteu les invitacions?", se'ls ha argumentat.
Policia: "Nos estáis mareando. El aforo está completo". Les famílies porten 30 minuts sent derivades d'un lloc a l'altre. Hi ha diputats del Bundestag prenent nota. pic.twitter.com/G8R0YfaES4
— Albano-Dante Fachin (@AlbanoDante76) 12 de febrer de 2019
Amb el tercer intent han pogut constatar que la seva situació era coneguda pels agents: "És el tercer lloc per on intenten entrar, ja se'ls ha dit que no poden entrar, i per aquí tampoc entraran", els ha argumentat un dels agents als quals s'han dirigit, que ha arribat a queixar-se que se sentia coaccionat davant la insistència dels familiars.
Hi havia membres de les famílies dels consellers Jordi Turull, Josep Rull, Quim Forn, de la consellera Dolors Bassa, de la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, de l'expresident de l'ANC, Jordi Sánchez. Esposes, marit, germans, fills...
Ha calgut la intervenció del cap de gabinet del president Torra, Joan Ramon Casals, i de l'advocada de Carme Forcadell, Olga Arderiu, perquè poguessin finalment accedir a la porta del Suprem visiblement preocupats.
La situació ha estat denunciada, entre d'altres, pel diputat Jon Iñarritu.
La @policia no permite a los familiares acceder al Tribunal Supremo diciendo que no hay ya aforo. pic.twitter.com/vScPF08cMV
— Jon Inarritu (@JonInarritu) 12 de febrer de 2019
Comentaris (17)
La verdad
Fa 6 dies
“Los catalanes tienen más proximidad genética con los franceses que con los españoles” (Junqueras) y “Se corre el riesgo de que la nación se deshaga como un azucarillo en un vaso de leche, atenazada por la avalancha inmigratoria” (Torra). Esto va dirigido a todos los andaluces , extremeños y de otras comunidades que han apoyado a ERC y PDCAT y han votado estas formaciones y el proces , os consideran de segundas, despertar.
| Denunciar comentari
Bike Rider
Fa 6 dies
Que les hagan una "catalana" ( que les cobren entrada)
| Denunciar comentari
Eñe
Fa 6 dies
12 del patíbulo .... Me meo...... Muy bueno, tio
| Denunciar comentari
Catalonio
Fa 6 dies
Dice el Sr Tarda que el juicio es una farsa y yo digo que me da igual, mientras les caigan un montón de años por traidores
| Denunciar comentari
Roy
Fa 6 dies
Un estat cruel i indigne de figurar entre les democràcies europees. La Turquia d'Europa comença com era d'esperar: negació de drets als acusats, problemes als familiars, impediment d'entrada a observadors internacionals, etc. Espanya mai canviarà i segueix a la cua dels estats europeus pel que fa al respecte dels Drets Humans.
| Denunciar comentari
veritatis
Fa 6 dies
Y mañana que los bancos son duros, que la ensalada estaba aguada, que no les han dejado fumar, que hace frío para fastidiar y etc etc. Siguen con el circo que al fín y al cabo es lo que demandan los bobos de sus seguidores que por aquí pululan.
| Denunciar comentari
veritatis
Fa 6 dies
"Pues nos vamos"! han declarado los familiares. "Adeu españa, que nos vamos"
| Denunciar comentari
Dudu
Fa 7 dies
De pesados a capullo solo hay una línia ser subnormal
| Denunciar comentari
La miseria del estado español
Fa 7 dies
No tiene limites SEGUIM. !!*!!
| Denunciar comentari
David
Fa 7 dies
Per cert, els observadors que no han deixat entrar són a la porta. Ho dic per si se us ha oblidat, boinapitecus.
| Denunciar comentari