Joan Carles I no fa un pas enrere i segueix en la seva croada judicial contra l'expresident de Cantàbria, Miguel Ángel Revilla. El rei emèrit presentarà, finalment, una demanda contra Revilla, als jutjats de Madrid per vulnerar el seu "dret a l'honor", segons ha avançat aquest dimarts El Diario Montañes i ho han confirmat a Europa fonts del cas. La decisió de l'emèrit arriba després de la fallida conciliació celebrada divendres passat a Santander a la qual l'emèrit no es va presentar, però sí la seva advocada Guadalupe Sánchez i el seu procurador. A la sortida del jutjat de Santander, Revilla va explicar que la defensa de Joan Carles I li demanava retractar-se de les seves paraules: "Jo no rectifico en res del que les meves condicions personals em fan pensar que tinc raó", va afirmar el regionalista. Després de no tenir èxit la conciliació, l'expresident càntabre ja preveia que l'emèrit continuaria la causa judicial contra ell: "Em veig en la banqueta a punt de complir 83 anys". A banda, d'una rectificació pública, Joan Carles I reclamava 50.000 euros per manifestacions injurioses en programes de televisió. 

Dret a l'honor de Joan Carles I 

El passat 1 d'abril, Joan Carles I va emprendre una lluita legal contra qui era el seu amic i fins i tot li va dedicar un llibre, Miguel Ángel Revilla. Segons una nota de premsa feta pública per l'advocada del monarca, Guadalupe Sánchez, el dret a l'honor de Joan Carles I es va veure vulnerat amb "expressions calumnioses i injurioses". El pare de Felip VI reclama a Revilla 50.000 euros per danys morals, que seran donats a Càritas. La querella es dirigeix contra unes declaracions fetes pel polític del Partit Regionalista de Cantàbria (PRC) entre maig del 2022 i gener del 2025 en diferents mitjans de comunicació. Segons la defensa del monarca, Revilla va utilitzar expressions que suposen una "greu calúmnia" i una lesió directa a l'article 18.1 de la Constitució, que garanteix el dret a l'honor de tots els ciutadans.

Per això, Joan Carles I va sol·licitar la celebració d'un acte de conciliació com a pas previ a una demanda formal, que es va celebrar el passat divendres i que tenia com a objectiu oferir a Revilla la possibilitat de "rectificar públicament les seves declaracions i evitar així un litigi judicial". Una situació que no es va produir perquè Revilla s'hi va negar. En arribar als jutjats, va afirmar que si veiés en persona l'emèrit "li diria que m'ha defraudat", que "demani perdó" i que "el que ha de fer és repatriar tots els diners que té per allà fora". L'expresident de Cantàbria va assegurar: "Revilla no ha mentit, sinó que únicament he begut de les fonts on he obtingut la informació. No puc viure amb la injustícia". I va mantenir la seva postura de denúncia de les actituds de l'emèrit: "Quan he conegut la seva trajectòria he hagut de fer la denúncia. Em sumo a la idea que aquest home, en la seva última etapa, ha dilapidat la història que havia fet que molts espanyols el tinguéssim en un pedestal". I va afegir "he estat el portaveu d'una opinió generalitzada dels espanyols, que aquest home ens ha defraudat". Revilla va afirmar que si Joan Carles I s'hagués presentat a l'acte "potser hauríem tingut un acarament i li hagués explicat per què m'he hagut de dedicar a denunciar el seu comportament, potser hauríem arribat a un acord... o no, perquè no em retracto". I va concloure que el que li agradaria que l'expliqués és: "Per què contra Revilla?"

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!