Israel ha acusat Pedro Sánchez de voler tapar els seus "greus escàndols de corrupció" i ha vetat Yolanda Díaz, després de l'anunci del president del govern espanyol amb nou mesures per aturar el "genocidi" a Gaza. En un llarg missatge d'aquest dilluns, el ministre israelià d'Afers Exteriors, Gideon Saar, ha reaccionat a la declaració institucional de Sánchez i ha assegurat que es tracta d'un intent per "distreure l'atenció" dels casos de corrupció que l'envolten —precisament, la mateixa setmana que la seva dona, Begoña Gómez, declara davant del jutge per la contractació de la seva assessora.

Saar ha criticat que el president del govern espanyol lidera "una línia hostil" contra Israel, amb "una retòrica desenfrenada i plena d'odi". Així, ha insistit en la idea que les mesures són "un intent evident del corrupte govern de Sánchez de distreure l'atenció dels greus escàndols de corrupció". També ha retret a l'executiu estatal un "activisme obsessiu" contra l'Estat hebreu davant dels seus vincles amb "governs tirànics i sinistres" com el de l'Iran o el de la Veneçuela de Nicolás Maduro, i la seva "sorprenent manca de consciència història dels crims d'Espanya contra el poble jueu".

Entre aquests "crims", el ministre ha citat els de la Inquisició, les conversions forçades i l'expulsió del 1492, que es considera com una "completa neteja ètnica dels jueus a finals del segle XV". També ha recordat que l'Estat espanyol va ser l'últim país de l'Europa occidental a establir relacions diplomàtiques amb Israel (l'any 1986) i ha considerat que el govern de Sánchez malmet de forma deliberada les relacions que s'han construït en les últimes dècades tant amb governs socialistes com conservadors. "No totes les crítiques a la política israeliana són antisemitisme. Tanmateix, quan es caracteritza per la demonització, la deslegitimació i una doble vara, és antisemitisme", ha remarcat.

D'altra banda, ha anunciat la imposició de sancions contra les ministres de Sumar Yolanda Díaz i Sira Rego, aquesta última d'origen palestí. Saar ha assegurat que les sancions tenen el suport del primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, i del viceministre de l'Interior, Yariv Levin, alhora que ha detallat que a totes dues se les prohibeix entrar al país —com ja va passar amb l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni— i mantenir qualsevol contacte governamental. El ministre d'Afers Exteriors ha assegurat que és "evident" que Díaz "s'aprofita de la debilitat política del president Sánchez i l'arrossega, pas a pas, a implementar la seva visió antiisraeliana i antisemita", i ha esmentat algunes declaracions contra Israel fetes per les ministres en els dos últims anys. 

Es un orgullo que un estado que perpetra un genocidio nos prohíba la entrada a Sira Rego y a mi. Vamos a seguir luchando por los derechos del pueblo Palestino le guste al señor Netanyahu o no. cadenaser.com/nacional/202...

[image or embed]

— Yolanda Díaz (@yolandadiaz.bsky.social) 8 de setembre del 2025, a les 9:48

El cap de la diplomàcia israeliana, finalment, ha avançat que hi podria haver decisions addicionals contra l'Estat espanyol i que "informarà els seus aliats sobre la conducta hostil del govern espanyol, i el caràcter antisemita i violent de les declaracions dels seus ministres". "És important que els aliats d'Israel a tot el món comprenguin la naturalesa perillosa de l'actual govern a Espanya", ha conclòs.

Díaz ha afirmat que "és un orgull que un Estat que perpetra un genocidi ens prohibeixi l'entrada". "Seguirem lluitant pels drets del poble palestí, li agradi al senyor Netanyahu o no", ha dit, abans d'insistir a Sánchez que calen més accions contra Israel: "Cal retirar l'ambaixadora d'Espanya a Israel. No es pot prohibir l'entrada de dues ministres d'un govern democràtic en un país i seguir com si res. Cal seguir actuant".

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!