Carregant...

El president de la Generalitat, Salvador Illa, recorrerà contra la decisió del Tribunal Suprem d'arxivar la causa contra l'eurodiputat Alvise Pérez per la difusió d'una prova PCR falsa atribuïda a Illa l'any 2021, quan era ministre de Sanitat. Segons han confirmat fonts del Govern a ElNacional.cat, el president presentarà un recurs d'apel·lació davant la Sala Segona de l'alt tribunal per impugnar el sobreseïment del procediment per presumptes delictes contra l'honor i falsedat documental. "El president recorrerà i vol arribar fins al final d'aquest assumpte", han assegurat les mateixes fonts, que han defensat que "les xarxes no poden ser un espai d'impunitat per als agitadors i els propagadors de mentides".

La resposta d'Illa arriba després que el magistrat Javier Hernández acordés tancar la investigació en considerar que no hi ha prou indicis per sol·licitar al Parlament Europeu l'aixecament de la immunitat d'Alvise i continuar el procediment penal contra ell. En la seva resolució, Hernández sosté que no es pot afirmar que Alvise fos l'autor de la falsificació del document publicat a Twitter ni que sabés que era fals quan el va compartir. Pel que fa al presumpte delicte d'injúries, el jutge conclou que la difusió de la PCR no va comportar un grau d'humiliació, menyspreu greu o descrèdit que justifiqui una resposta penal.

L'arxivament d'aquest procediment contrasta amb l'evolució d'una altra causa oberta contra Alvise al mateix Tribunal Suprem. Una magistrada de l'alt tribunal ha sol·licitat al Parlament Europeu que aixequi la immunitat de l'eurodiputat per poder continuar investigant-lo per un presumpte delicte de desordres públics. Els fets es remunten al febrer del 2024 i estan relacionats amb diversos missatges que Alvise va publicar a Telegram durant unes protestes del sector agrícola. 

La magistrada Carmen Lamela considera que els missatges difosos per Alvise durant les protestes agràries podrien anar més enllà de l'exercici legítim de la llibertat d'expressió. Segons exposa en la seva resolució, les publicacions contenien instruccions per interrompre la circulació en carreteres, bloquejar accessos i centres logístics i provocar el col·lapse de ciutats mitjançant accions coordinades. També feien referència a la possibilitat d'aprofitar la manca d'efectius policials, mantenir els bloquejos i donar suport als piquets. La jutgessa també assenyala que Alvise va publicar els missatges entre el 6 i el 10 de febrer del 2024, abans de convertir-se en eurodiputat, de manera que no es poden considerar opinions expressades en l'exercici de les seves funcions parlamentàries europees.