Un grup ultracatòlic liderat per l'activista franquista Pilar Gutiérrez, filla d'un ministre de la dictadura, demana la canonització de Francisco Franco, segons informa El Periódico. Els impulsors de la iniciativa asseguren que el dictador els ha procurat favors després de morir.

Gutiérrez ha escrit una carta a diferents bisbes en què deia el següent: "Excel·lentíssim senyor, volem sol·licitar, en nom dels 5.241 signants del nostre Manifest catòlic, que presenti davant la Santa Seu, juntament amb els bisbes d'Espanya a qui dirigim aquesta petició, la nostra demanda d'obrir la causa de beatificació del servei de Déu i de l'Església Francisco Franco Bahamonde".

La carta, segons explica el citat mitjà, la signa Pilar Gutiérrez, filla de Joaquín Gutiérrez Cano, que va ser ministre de Planificació per al Desenvolupament el 1974, sota la presidència d'Arias Navarro, i fundador i vicepresident de la Fundació Francisco Franco.

Gutiérrez ha presentat davant el plenari de la Conferència Episcopal, segons explica a El Periódico, una defensa de la causa santa de Franco amb sis arguments: "La seva lluita contra la pobresa endèmica d'Espanya, la magnanimitat amb els seus enemics commutant milers de penes de mort, la pau social i unitat fraterna i política dels espanyols, la regeneració moral d'una nació, haver salvat l'Església del seu extermini a Espanya i Europa instaurar el Regne de Crist a Espanya aplicant la doctrina social de l'Església".

Al seu torn, la Conferència Episcopal diu que la beatificació de Franco "és una proposta particular amb què no tenim res a veure". Si més no, aquestes fonts de la Conferència no entren a desmentir si en alguna diòcesi s'ha considerat la proposta de Pilar Gutiérrez. 

Resar a Franco

En una causa de canonització s'ha de passar per quatre etapes entre les quals hi ha la realització d'algun miracle. La Conferència Episcopal insisteix que Franco no està en cap d'aquests quatre estadis, però que sí que apareix en les pregàries d'alguns seguidors que resen: "Pare nostre que estàs en el cel, mitjançant el teu fill predilecte Francisco Franco, tingues pietat d'Espanya [...] i dona'ns una altra oportunitat per poder alliberar Espanya dels que la volen destruir".

Pilar Gutiérrez, en la seva causa, atribueix a Franco la curació del seu gat, el premi de la loteria que li va tocar a una madrilenya i el "miracle" més recent, interrompre el procés d'exhumació del dictador. Els impulsors han creat una pàgina web per informar sobre com avança el procés: www.francosanto.es.