El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha fitxat per al seu equip d'estrets col·laboradors qui va ser els darrers anys un dels europarlamentaris més aplicats contra Carles Puigdemont i l'independentisme al Parlament Europeu. Adrián Vázquez, exsecretari general de Ciutadans i excap de files de la formació taronja a l'Eurocambra, va anunciar el maig del 2024 que es passava al PP. Més d'un any després d'aquell trànsit cap a un altre partit, Vázquez ha anunciat a través d'un missatge al seu compte a X que passa a ser estret col·laborador de l'actual líder popular: "És un honor incorporar-me a l'equip de Núñez Feijóo com a secretari de Llibertats del PP". Arrodoneix el seu missatge assegurant que treballarà per "una Espanya d'institucions netes que posi l'estat de dret i la llibertat al centre".
Es un honor incorporarme al equipo de @NunezFeijoo como Secretario de Libertades del @ppopular.
— Adrián Vázquez Lázara 🇪🇦🇪🇺 (@AdrianVL1982) July 28, 2025
Gracias al presidente y a la vicesecretaria @cucagamarra por la confianza.
Trabajaremos por una España de instituciones limpias que ponga al #EstadoDeDerecho y la #libertad en el… pic.twitter.com/HSthXND8OU
Contra els independentistes sempre
Vázquez ha destacat per ser un antiindependentista militant, movent tots els fils possibles per boicotejar la feina dels europarlamentaris catalans a Brussel·les. El nou secretari de Llibertats del PP també s'ha significat com un ferm partidari d'impedir que el català pugui esdevenir llengua oficial de la UE. A més a més, quan era president del Comitè d'Afers Jurídics de l'Eurocambra, va trencar en diverses ocasions la neutralitat del càrrec fent declaracions públiques contra el president a l'exili, Toni Comín i Clara Ponsatí. Sota la seva presidència, el comitè també va arxivar una petició de defensa de la immunitat de Puigdemont. Múltiples són les seves declaracions en mitjans de comunicació espanyols en què pronostica la detenció del president a l'exili i menysté la seva feina a l'Europarlament: "A Brussel·les, Puigdemont sempre perd", va dir en una ocasió. En una entrevista també va confessar que un dels seus principals impulsos polítics a Europa era "vigilar les mentides de l'independentisme i de Convergència". A les darreres eleccions al Parlament de Catalunya, Vázquez va intentar que Ciutadans anés de bracet del PP, cosa que no va aconseguir per les reticències de Carlos Carrizosa.
Fill de l'escriptor, historiador i periodista gallec Armando Vázquez, Adrián Vázquez té 43 anys i des del 2015 es va encarregar de coordinar l'activitat internacional de Ciutadans i l'agenda exterior de l'expresident de la formació taronja, Albert Rivera. Entre els seus èxits figura haver contribuït a l'expulsió del PDeCAT de la família liberal europea, un objectiu que el partit taronja havia perseguit amb insistència.