Una marea rosa ha donat color i alegria al centre de Barcelona aquest matí de diumenge amb la Cursa de la Dona, que ha aconseguit més de 36.000 inscripcions, un rècord de participació en solidaritat amb els malalts de càncer de mama i les seves famílies, els beneficis de les quals es destinaran a projectes d'investigació de el càncer de mama, tal com ha recordat aquest mateix diumenge l'Associació Espanyola contra el Càncer.

Ja a primeres hores del matí, al metro de Barcelona ha començat a ser ocupat per corredores de la ciutat i de poblacions veïnes que s'han concentrat a l'avinguda Maria Cristina, a Montjuïc, on hi havia la sortida de la cursa, que tenia un recorregut de 8,2 quilòmetres en total. La cursa ha transitat per la Gran Via fins a la Via Laietana, l'avinguda del Paral·lel i ha finalitzat a Rius i Taulet, on estava situada la meta.

La guanyadora de la cursa ha estat la corredora alacantina Gemma Barrachina amb un temps de 28 minuts i 59 segons, mentre que Sara Benedí (30' 22'') i Jessica Bonet (30' 35'') han completat el podi.

Darrere d'aquestes marques destacades, moltes de les dones participants han preferit caminar i ballar a ritme de la música, en un ambient festiu i alegre, al llarg de tota la carrera. A més, nombrosos grups de dones han corregut o caminat en família o entre amigues, una unió solidària en què també s'han vist a alguns homes que han participat amb les seves samarretes roses.

La marea rosa barcelonina és la vuitena i última cursa d'aquest any després de les celebrades a València, Madrid, Vitòria, Gijón, la Corunya, Sevilla i Saragossa.

En els seus quinze anys d'història, aquest circuit ha sumat més d'un milió de participants i ha suposat un milió d'euros donats per causes solidàries, investigació científica i lluita contra la violència de gènere durant les seves diferents edicions.

Després de la cursa s'ha fet una nova edició de Festival de Fitness, en aquest cas per a la investigació de la malaltia de Dent, que impulsa una família de Santa Coloma de Gramenet (Barcelonès).